کد خبر: ۳۲۷۳۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

ارتقاي كيفيت خودرو در تعامل با خودروسازان برتر

نقش و اهميت صنعت خودرو در اقتصاد كشور بر كسي پوشيده نيست. نقش محوري و ماهيت صنعت خودرو به حدي است كه صنايع ديگر براي حركت و پويايي، به اين صنعت و زيرمجموعه هاي آن وابسته اند و چنانچه صنعت خودرو دچار بحران و مشكل شود، صنايع مرتبط با صنعت خودرو نيز دچار مشكل خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ماد، صنعت خودرو، بعد از صنعت نفت بيشترين تاثير را در توليد ناخالص ملي دارد از اين رو در شرايط فعلي، تاثير شاخص رشد صنعت خودرو بر شاخص هاي كلان اقتصادي بسيار حائز اهميت است.

يكي از مهمترين پارامترها در صنعت خودرو، كيفيت محصولات خودرويي است چرا كه كيفيت بيشترين تاثير را در تامين رضايت مندي مشتريان دارد.كيفيت در توليد، فروش و خدمات پس از فروش، فلسفه ي وجودي يك مجموعه خودروسازي مي باشد و چنانچه اين مقوله تنزل يابد، ركود در صنعت خودرو و عدم اقبال عمومي را شاهد خواهيم بود. كيفيت خودرو در سال هاي اخير، همواره يكي از چالش هاي جدي صنعت خودرو است كه متاثر از شرايط و فضاي تحريم هاي اقتصادي بوده است.

حال كه پس از توافق هسته اي و گسترش مناسبات و روابط بين المللي و اقتصادي، خودروسازان بزرگ دنيا در پي نفوذ در بازار رقابتي كشورمان هستند، شايسته است كه خودروسازان داخلي در تعامل با خودروسازان برتر، ضمن اتخاذ سياست هاي پاياپاي تجاري با شركاي خوش نام خارجي، طوري برنامه ريزي و عمل كنند تا از دانش و تكنولوژي آنان به نحو مطلوبي بهره برده و با استقرار روش هاي پيشرفته خودروسازان موفق در بخش كيفيت و بومي سازي ساختار آنان، شركت هاي خودروساز داخلي در مسير تعالي و پيشرفت جهاني قرار گيرند. خودروسازان داخلي مي توانند در تعامل مثبت و دوسويه با خودروسازان برتر دنيا و در سايه ي حمايت هاي منطقي دولت بر مشكلات و تنگناهاي كمبود منابع مالي خويش فائق آمده و به مرور با ارتقاي كيفيت و توجه اساسي به خواست مشتريان به شرايط مطلوب در توليد و اقتصاد نايل آيند. در بررسي آخرين گزارش ها از كيفيت خودروهاي داخلي در شهريور ماه94، اغلب خودروهاي داخلي رشد كيفيت و كاهش نمره منفي را تجربه كرده اند كه نشانگر جديت بيش از پيش خودروسازان در امر كيفيت است.

اكنون و با عذرخواهي مديرعامل سايپا از مردم درخصوص كيفيت برخي از محصولات، شاهد رشد كيفيت در محصولات داخلي بوده ايم و حركت هاي رو به جلوي خودروسازان داخلي در ارتقاي كيفيت را بايد به فال نيك گرفت.

ضروري است كه بايد حمايت هاي دولت از خودروسازان داخلي براساس واقعيت هاي موجود و به منظور حل واقعي مشكلات آنان باشد و از حركت هاي شتاب زده و تبليغاتي پرهيز شود.

خودروسازان داخلي در شرايط فعلي و با توجه به استقبال خودروسازان برتر براي حضور در بازار ايران، بايد از وضعيت پيش رو به عنوان يك فرصت بهره برداري نمايند و ارتقاي كيفيت محصولات را سرلوحه اصلي كار خود قرار دهند. اميد است صنعت خودرو داخلي به كيفيت مورد انتظار مردم در فرصت پيش آمده برسد و شاهد تاثير گذاري مطلوب اين صنعت در توليد ناخالص ملي و اقتصاد كلان كشور باشيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
خانه تکانی
|
Netherlands
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
1
2
چرا اینقدر با اعصاب مردم بازی میکنید . چرا از سودهای هنگفت نمیخواید بگزرید؟ امروز روز خانه تکانی ست این صنعت زیر غباری که خودش تولید کرده فرو رفته . خط تولیدها رو تخلیه کنید و بجاش خط تولید های خودرو ها ی روز رو پایه ریزی کنید . شاید با این وسیله بتونید خانه ای نو بسازید . مردم ما لایق خودروهای 1990 نیستند . چه با کیفیت چه بیکیفیت
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
1
2
اخه عزیزم پراید که دیگه کیفیتش بالاتر از این نمیره که
میخوای چیکارش کنی 12 ایربگ بهش وصل کنی
بابا ول کنید بخدا دیگه زشته
یکم به شعور مردم احترام بزارین
همین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین