کد خبر: ۳۲۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

دادسرای جنایی تهران: «نجات یک زن از چوبه دار»، کلاهبرداری است!

پرونده‌ای که در این متن به آن اشاره شده، در حقیقت مربوط به زنی 40 ساله به نام مریم است. او در سال 88 به‌علت اختلافی که با همسر موقت خود داشت، با همدستی یک زن و مرد که از دوستانش بودند نقشه قتل شوهر خود را اجرا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سرپرست دادسرای جنایی تهران از شیوع یک کلاهبرداری جدید که به بهانه نجات یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده است، خبر داد.

به گزارش «همشهری‌آنلاین»، از چند روز پیش متنی در شبکه اجتماعی تلگرام دست به‌دست چرخید که از تلاش برای نجات یک زن از پای چوبه دار حکایت داشت. در این متن آمده است: «خانمی در زندان هست که کمتر از 7 روز به اعدامش باقی مانده. او فقط به‌خاطر حدود 40 میلیون تومان با تنها گذاشتن 2 فرزند، پای دار می‌رود. اگر شخص یا اشخاصی را می‌شناسید که بتوانند خیلی سریع هر مبلغی که ممکن است کمک کنند برای نجات این خانم، لطفا به بنده معرفی کنید. پرونده و مستندات آن موجود است. خواهش می‌کنم کمک کنید. کوچک‌ترین کمک، نشر دادن این پیام در گروه‌های مختلف است تا بلکه مریم اعدام نشود و فرزندانش از بی‌مادری نجات پیدا کنند.»

در ادامه این متن درباره جرم مریم چنین نوشته شده است: «او به‌ دلیل قتل مشکوک به عمد قرار است قصاص شود. او از دختر 14 ساله‌اش که در حال تجاوز قرار داشته دفاع کرده که این اتفاق تلخ رخ داده و این زن 7 سال در زندان چشم‌انتظار جور شدن دیه‌ای است که خانواده مقتول طلب کرده‌اند. البته در این مدت با همت آقای احسان علیخانی و عده‌ای دیگر بخشی از دیه فراهم شده و فقط حدود 43 میلیون تومان باقی مانده است.»

در انتهای متن نیز شماره تلفنی درج و از افراد خواسته شده برای کمک و گرفتن شماره حساب قوه‌ قضائیه، با این تلفن تماس بگیرند.

حالا اما قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران از دروغ بودن این متن خبر می‌دهد و می‌گوید: شخصی که این پیام را در گروه‌های تلگرامی منتشر کرده به دادسرا احضار شده است تا در این خصوص توضیح بدهد.

او ادامه می‌دهد: پرونده‌ای که در این متن به آن اشاره شده، در حقیقت مربوط به زنی 40 ساله به نام مریم است. او در سال 88 به‌علت اختلافی که با همسر موقت خود داشت، با همدستی یک زن و مرد که از دوستانش بودند نقشه قتل شوهر خود را اجرا کرد. این زن ابتدا به شوهرش قرص خواب‌آور خوراند و پس از اینکه او بیهوش شد با چاقو چند ضربه به وی زد و او را به قتل رساند. این زن بعد از دستگیری در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. این درحالی بود که همدستانش به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شدند.

معاون دادستان تهران می‌گوید: هر چند مریم در آستانه قصاص قرار داشت اما پس از مدتی خانواده مقتول اعلام کردند درصورتی که وی دیه کامل بپردازد، از قصاص صرف‌نظر خواهند کرد. اما انتشار چنین متن کذب و دروغی آن هم با انگیزه تحریک احساسات مردم قطعا تبعات منفی هم دارد چرا که ممکن است خانواده مقتول وقتی با چنین دروغی راجع به پرونده فرزندشان روبه‌رو شوند، از تصمیم خود برای بخشش زن محکوم به قصاص صرف‌نظر و اصرار به قصاص کنند.

سرپرست دادسرای جنایی تهران ادامه می‌دهد: انتشار چنین متن دروغی، نوعی کلاهبرداری جدید است و به شهروندان هشدار می‌دهم که فریب چنین متن‌هایی را نخورند؛ چرا که افراد کلاهبردار با این شیوه متقلبانه، احساسات مردم را تحریک می‌کنند و با نشانه‌گرفتن اعتماد شهروندان، ممکن است جیب خود را پر از پول کنند.

شهریاری می‌گوید: چنانچه هر فرد خیری قصد کمک برای آزادکردن زندانی‌ای دارد می‌تواند به دادسرای جنایی مراجعه کند و همکاران ما قطعا گزارش دقیق پرونده و شماره حساب دادگستری را در اختیارشان قرار خواهند داد و آنها با اطمینان کامل می‌توانند به زندانی‌های موردنظرشان کمک کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین