کد خبر: ۳۲۷۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

اپوزیسیون سوریه به مذاکرات وین دعوت نشد

یکی از سیاستمداران اپوزیسیون و نیز یکی از رهبران مخالفان سوری تاکید کردند: نمایندگان اصلی‌ترین اپوزیسیون سیاسی سوریه و اپوزیسیون مسلح این کشور به مذاکرات بین‌المللی درخصوص جنگ داخلی سوریه که در وین برگزار می‌شود، دعوت نشده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
این در حالی است که دولت دمشق هنوز هیچ اظهارنظر رسمی درخصوص نشست وین که روز جمعه برگزار می‌شود و چندین کشور از جمله عربستان سعودی و ایران را گردهم می‌آورد، منتشر نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اپوزیسیون سوریه با حضور ایران در این مذاکرات مخالف است چراکه ایران از بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه حمایت نظامی می‌کند.

جورج صبرا یکی از اعضای ائتلاف ملی سوریه گفت: عدم دعوت سوری‌ها نشان‌دهنده عدم جدیت این مذاکرات است. از ائتلاف ما برای شرکت در این مذاکرات دعوتی به عمل نیامده است.

وی افزود: این یکی از نقاط ضعف بزرگ این نشست است چراکه در این نشست آنها در غیاب سوری‌ها درباره ما صحبت می‌کنند.

پس از آنکه مسکو از سوریه خواست تا برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری آماده شود اسد همچنان به موضع طولانی‌مدت خود مبنی بر اینکه ابتدا باید تروریسم نابود شود، پایبند است.

اسد می‌گوید تمامی گروه‌هایی که با وی مخالف هستند تروریست محسوب می‌شوند.

بشار الزعبی از ارتش یرموک، یکی از گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه گفت: نمایندگان اپوزیسیون مسلح سوریه به نشست وین دعوت نشده‌اند.

وی مدعی شد: ایران بخشی از مشکل است نه راه‌حل و حضورش در این نشست این مساله را به جهانیان ثابت می‌کند. این نشست از سوی عربستان سعودی و ترکیه که مخالف ایران هستند پذیرفته شده است.

جورج صبرا بار دیگر مخالفت خود با حضور ایران را اعلام کرده و گفت: ایران نمی‌تواند نقش میانجیگر را ایفا کند.

وی افزود: نیروهای ایرانی هر روز در جبهه دمشق مبارزه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین