کد خبر: ۳۲۷۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

خسارت سیل به 20هزار واحدمسکونی ایلام

معاون امور عمرانی استاندار ایلام اعلام کرد: درنتیجه وقوع سیلاب در سطح شهر ایلام 20 هزار واحد مسکونی و یک هزار دستگاه خودرو خسارت دیده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
شاپور پولادی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین از تخریب تاسیسات چشمه گل گل شهر ایلام (تامین کننده 45 درصد آب شهر ایلام) خبر داد و افزود: در سطح شهر ایلام 20 کیلومتر مسیل نیز تخریب و برخی نیز در آستانه تخریب قرار دارند.

وی میزان برآوردهای اولیه از وقوع سیل در این استان را شش هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد:این برآورد اولیه از وقوع سیلاب است و کارشناسان ما باید بررسی های لازم در این خصوص را انجام دهند. 

پولادی یادآور شد: برآورد مذکور، تنها مربوط به گزارش ها و برآوردهای اولیه بوده و هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: کمیته های ارزیاب با مراجعه به منازل مردم و بر اساس فرمت مربوطه میزان خسارت های ناشی از وقوع سیل را ارزیابی خواهند کرد.

پولادی از مردم خواست در 48 ساعت آینده در حاشیه پل ها و مناطقی که آبگیری بیشتری دارد، سکونت نکرده و در صورت نیاز از اماکن عمومی همچون مدارس و مساجد یا منازل اقوام برای سکونت استفاده کنند.

بارش 230 میلی متر باران در 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.

به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام امروز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل بود، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سیل سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده است.

هم اکنون شبکه آب شرب 50 درصد مناطق شهر ایلام قطع است و آبرسانی به صورت سیار انجام می شود که علت قطع شبکه آب شرب این مناطق گل آلود شدن آب سد ایلام و چشمه گل گل به عنوان منابع تامین آب شرب شهر ایلام اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین