کد خبر: ۳۲۷۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

آخرین خبرها از خسارات بارندگی و مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از مراجعه 5 هزار بیمار با مشکلات تنفسی پس از بارندگی‌ها تا شب گذشته به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: بارش‌های روزهای گذشته در استان خوزستان ماهیت اسیدی ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
هاشم بالدی اظهار کرد: با توجه به بارش‌هایی که از روز سه شنبه شروع شد، شاهد رحمت الهی بودیم با این وجود این بارش‌ها سبب ایجاد مشکلات و خساراتی از جمله آبگرفتگی معابر در روستاها و شهرها شد. هم‌چنین از دیگر مواردی که موجب ایجاد خسارت شد، طوفانی بود که روز چهارشنبه در شهرستان شوش روی داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: قطعی برق برخی روستاها به همت ادارات برق حل شد. هم‌چنین جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل شد و موضوع آلودگی‌های هوایی و مسمومیت‌هایی که منجر به تنگی نفس شهروندان و مراجعه آنها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

بالدی عنوان کرد: در این زمینه، شورای هماهنگی مدیریت بحران تصویب کرد آمار دقیق مراجعات مربوط به پدیده تنگی نفس توسط دانشگاه علوم پزشکی رصد و گزارش شوند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت در خصوص شایعه اسیدی بودن باران‌ها بود که با بررسی‌هایی که داشتیم و مطابق گزارش اداره کل هواشناسی، به هیچ عنوان بارش‌های اخیر هیچ‌گونه ماهیت اسیدی ندارد.

وی ادامه داد: از بارش‌ها توسط اداره کل هواشناسی نمونه‌برداری شد و تحویل سازمان حفاظت محیط زیست داده شد تا آبها مورد بررسی و تحلیل قرار داده شود.

بالدی هم‌چنین با اشاره به گونه درخت موسوم به کنکارپوس که احتمال می‌رود منشا مسمومیت باشد، گفت: تصمیم گرفته شد هرس این گونه از درختان توسط شهرداران با برنامه‌ریزی و انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: طبق گزارش‌هایی که داشتیم، حدود 30 تا 40 درصد آبگرفتگی‌ها و موارد قطعی برق نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است و با پیگیری‌هایی که داشتیم هماهنگی بین شرکت‌های توزیع برق و آب و فاضلاب و شهرداری‌ها برقرار شده است.

بالدی افزود: مصوب شده که کارگروهی ظرف 24 ساعت آینده تشکیل شود تا نیازهای اضطراری به استانداری منعکس شود و با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل استان و تشریک مساعی دستگاه‌ها در صدد رفع نیازهای ضروری هستیم.

وی گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه تلفاتی ناشی از پدیده تنگی نفس نداشتیم و فقط یک کودک خردسال در گتوند بر اثر برق گرفتگی متاسفانه جان خود را از دست داد که این مصیبت را به بازماندگان تسلیت عرض کرده و برایشان آرزوی صبر جزیل داریم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص آمار مراجعات ناشی از تنگی نفس به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی گفت: تا ساعت 22 روز پنج‌شنبه حدود 5 هزار نفر مراجعه داشتیم که 95 درصد موارد مورد مداوای سرپایی قرار گرفتند.

بالدی گفت: با هدف شناسایی ریشه پدیده تنگی نفس پس از بارش‌ها مقرر شد کارگروهی با محوریت محیط زیست تشکیل شود تا ریشه این پدیده به صورت فنی جامع و علمی بررسی شود و امیدواریم ریشه این مشکل را شناسایی کرده و درصدد رفع آن برآییم.

وی در خصوص نارضایتی برخی از شهروندان در خصوص خدمات برخی از بیمارستان‌ها اظهار کرد: مشکلاتی که در خصوص خدمات دهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود دارد ناشی از کمبود نیروها و امکانات است و اگر شرایط به حد بحران رسید، بیمارستان‌های خصوصی را وارد مدیریت بحران خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان خاطرنشان کرد: پس از طوفان شوش، بخشی از کشت‌ها آسیب دید و با هماهنگی که با صندوق بیمه کشاورزی داشتیم که مقرر شد خسارت‌ها احصا شوند و در صورتی که کشاورزان محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده باشند خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین