کد خبر: ۳۲۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

تناقض آیین‌نامه‌های وزارت علوم در خصوص تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی‌ها

وی تاکید کرد: ما می‌گوییم دانشجویی که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شده، باید به همان دانشگاهی برود که در آن قبول شده است. در این آیین‌نامه‌ها باید حق موسسات هم حفظ شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس اتحادیه موسسات آموزشی عالی غیردولتی با اشاره به برخی مشکلاتی که موسسات غیرانتفاعی در جابه‌جایی دانشجویان کارشناسی ارشد در مقطع تکمیل ظرفیت دارند، گفت: آیین‌نامه‌های وزارت علوم در تکمیل ظرفیت کارشناسی‌ارشد غیرانتفاعی‌ها با هم تناقض دارند.

به گزارش ایسنا، علی آهون‎منش در صدوبیستمین جلسه شورای مرکزی اتحادیه موسسات آموزشی غیردولتی کشور در مشهد با اشاره به برخی مشکلات موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما بحث اعلام تکمیل ظرفیت‌هاست که براساس آیین‌نامه وزارتخانه، در صورتی که سازمان سنجش، نتایج تکمیل ظرفیت را کمتر از یک ماه از آغاز کلاس‌ها اعلام کند، موسسات آموزشی می‌توانند شهریه ثابت را نگه داشته و شهریه متغیر را به دانشجو بازگردانند.

وی ادامه داد: متاسفانه وزارتخانه در این خصوص چهار یا پنج آیین‌نامه دارد که گاها با هم در تناقض هستند و موسسات هم به آن آیین‌نامه‌ای که به نفع خودشان است عمل می‌کنند.

رئیس اتحادیه موسسات آموزشی عالی غیردولتی در خصوص نحوه نگه داشتن شهریه‌های ثابت پس از تکمیل ظرفیت‌ها تصریح کرد: ابهامی که این آیین‌نامه دارد این است که سازمان سنجش باید در کمتر از یک ماه از آغاز کلاس‌ها این نتایج را اعلام کند. مساله اینجاست که هر موسسه‌ای ممکن است تاریخ آغاز کلاس‌هایش با دیگری متفاوت باشد.

آهون‌منش با بیان اینکه این مساله باعث می‌شود بسیاری از دانشجویان از موسسات غیرانتفاعی بروند، گفت: این غیرمنطقی است که دانشجویی که پس از یک ماه به موسسه آمده، حال بخواهد برود.

وی تاکید کرد: ما می‌گوییم دانشجویی که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شده، باید به همان دانشگاهی برود که در آن قبول شده است. در این آیین‌نامه‌ها باید حق موسسات هم حفظ شود.

آهون‌منش تاکید کرد: در اجرای تکمیل ظرفیت‌ها و جابه‌جایی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، بهتر است شهریه ثابت را بگیریم و شهریه متغیر را بازگردانیم.

در ادامه این جلسه پیشنهاداتی از سوی اعضای شورای مرکزی اتحادیه ارایه شد. یکی از این پیشنهادات تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی موسسات غیرانتفاعی بود. همچنین یکی دیگر از تاکیدات این جلسه لزوم داشتن یک نشریه بود.

درخواست ایجاد ساختار رسمی هم یکی دیگر از مشکلاتی بود که به نظر اعضای شورا باید این مساله هم حل شود. داشتن برنامه‌ریزی دقیق یکی دیگر از مسایلی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد. یکی دیگر از پیشنهادات تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان بود.

همچنین بر حذف رشته‌های موازی در موسسات نزدیک به یکدیگر هم تاکید شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین