کد خبر: ۳۲۸۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

روسیه: استفاده از بمب‌های بشکه‌ای در سوریه متوقف شد

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: با درخواست مکرر مسکو از سوریه مبنی بر توقف استفاده از بمب‌های بشکه‌ای این اقدام با هدف ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان متوقف شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه استفاده از بشکه‌های حاوی مواد منفجره به عنوان بمب در سوریه به درخواست مسکو متوقف شده، تاکید کرد: با این تحول دیگر دلیلی برای اینکه شورای امنیت به بررسی پیش‌نویس قطعنامه اعمال مجازات علیه سوریه بپردازد، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چورکین ادامه داد: ما سال‌ها تلاش می‌کنیم از راه مذاکره طرف سوری را به خویشتنداری و جلوگیری از کشته شدن شهروندان پایبند سازیم و البته مساله بمب‌های بشکه‌ای از جمله موضوعات بحث ما بوده است.

به گزارش ایسنا، بمب‌های بشکه‌ای به مخزن‌های بزرگ حاوی مواد منجره و تکه‌های فلز گفته می‌شود که همانند یک بمب بسیار قوی قادراند منطقه وسیعی را ویران کنند. به دلیل ابتدایی بودن، این بمب‌ها دقت لازم را در برخورد دقیق به هدف ندارند و به دون دقت از هلیکوپتر به پایین پرتاب می‌شوند که این اقدام احتمال تلفات ناخواسته را بسیار بالا می‌برد.

انتظار می‌رود که انگلیس، فرانسه و اسپانیا به زودی پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کنند که در آن منع استفاده از بشکه‌های مواد منفجره و تهدید سوریه به مجازات در صورت ادامه این مساله ذکر شده است.

پیش از این روسیه اعلام کرد که در صورت ارائه پیش‌نویس این قطعنامه از حق وتوی خود برای ممانعت از تصویب آن استفاده خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین