کد خبر: ۳۲۸۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

داعش سقوط هواپیمای مسافربری روسیه را برعهده گرفت

داعش مدعی شد که مسئولیت سرنگون کردن هواپیمای مسافربری روسیه را که امروز (شنبه) در صحرای سیناء در مصر سقوط کرد، برعهده دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
در صفحه‌های وابسته به داعش که این خبر را انتقال داده‌اند، جزئیات بیشتری درمورد چگونگی سرنگون کردن این هواپیما نیامده است.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این، منابع مصری از سقوط یک هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سیناء مصر و کشته شدن تمامی سرنشینان آن خبر دادند. 
 
به گزارش اسکای‌نیوز عربی، نیروهای مصری لاشه این هواپیما که از نوع ایرباس 321 بوده و صبح امروز (شنبه) سقوط کرده را در مرکز شبه جزیره سیناء پیدا کردند. 
 
دولت روسیه به دنبال حادثه سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در صحرای سیناء مصر، فردا اول نوامبر (10 آبان) را عزای عمومی اعلام کرد و جشن های روز ملی این کشور نیز لغو شد. 
 
در همین حال به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، در صفحه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده است که "سرنگون کردن این هواپیما آغازی برای این است که روسیه بهای خصومت خود علیه مسلمانان به صورت کلی و بالاخص داعش را بپردازد، به ویژه پس از کشتارهای دسته‌ جمعی که در دوما، حلب و الباب در سوریه رقم زده است". 
 
در صفحه‌های وابسته به داعش که این خبر را انتقال داده‌اند، جزئیات بیشتری درمورد چگونگی سرنگون کردن این هواپیما نیامده است. 
 
پیشتر آژانس هوانوردی روسیه از قطع تماس با این هواپیما 23 دقیقه بعد از بلند شدن از فرودگاه شرم الشیخ در مصر در مسیر آن به شهر سن پترزبورگ خبر داد. بیشتر سرنشینان این هواپیما گردشگران روسی بودند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین