کد خبر: ۳۲۸۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

آغاز انتخابات پارلمانی در ترکیه

حوزه‌های رای گیری امروز(یکشنبه) در شرق ترکیه آغاز به کار کرد تا یکی از مهمترین انتخابات‌های چند سال اخیر این کشور برگزار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
این انتخابات در حالی در ترکیه آغاز شده است که این کشور در ماههای اخیر صحنه حوادث سیاسی مختلفی بوده است.

به گزارش آفتاب، حدود 54 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در 175 هزار حوزه رای‌گیری هستند. حوزه‌های رای‌گیری از ساعت هفت صبح (به وقت محلی) باز شدند و رای‌گیری تا ساعت چهار عصر (به وقت محلی) ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دومین انتخابات در پنج ماه اخیر ترکیه است. در انتخابات قبلی حزب عدالت و توسعه اکثریت خود را برای اولین بار در 13 سال اخیر از دست داد.

پس از نزدیک به پنج ماه بلاتکلیفی و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور، اکنون مردم این کشور یک بار دیگر پای صندوق‌های رأی می‌روند تا شاید این بار بتوانند سرنوشت تشکیل دولت را رقم بزنند. در این انتخابات، 16 حزب سیاسی و 21 نماینده مجلس مستقل شرکت خواهند داشت.

دومین انتخابات پارلمانی در ترکیه در سال جاری در حالی برگزار میشود که این بار نیز در این انتخابات زودهنگام چهار حزب عمده حضور دارند. در انتخابات پیشین ترکیه حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) چهل و یک درصد آرا، حزب مردم جمهوری‌خواه (CHP) بیست‌ و پنج درصد، حزب حرکت ملی (MHP) شانزده درصد و حزب دمکراتیک خلق (HDP) که به عنوان حزب کردها شناخته می‌شود نیز سیزده درصد را به دست آوردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین