کد خبر: ۳۲۸۳۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

عقده گشایی نماینده دلواپس با چاشنی اعتراض به رئیس مجلس/ مجلس عوض شده یا ما عوض شده ایم؟!

یکی ازنمایندگان منتسب به جبهه پایداری که هنوز از انتخابش به عنوان عضو ناظر مجلس بر هیات نظارت بر مطبوعات ناراحت به می رسید، در غیاب علی لاریجانی او را متهم کرد که انتخابات مربوطه را به تعویق انداخته است تا او و یکی دیگر از نمایندگان هم طیفی اش انتخاب نشوند.
آفتاب‌‌نیوز : این نمایند دلواپس در جلسه علنی امروز مجلس درحالی که علی لاریجانی صحن مجلس را ترک کرده بود و محمد حسن ابوترابی فرد، ریاست مجلس را برعهده داشت، در تذکری با استناد به بند یک ماده  218  آیین نامه داخلی مجلس گفت: برای انتخاب کمیسیون‌های تخصصی و یا مجلس، کمیسیون ذی‌ربط موظف است تعداد دو برابر مورد نیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را معرفی کند اما امروز برای انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی تعداد کاندیداها 2 نفر بود.

وی مدعی شد که چند ماه پیش در زمان انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات، کمیسیون فرهنگی دو نفر را به صحن مجلس معرفی کرد که یکی او و دیگری نبویان بوده است؛‌ اما در آن زمان رئیس مجلس حدود 2 ماه انتخابات را به تأخیر انداخت و گفت: برداشت ما از آیین‌نامه این است که باید بیش از 2 نفر نامزد باشند و باید کمیسیون فرهنگی یک نفر دیگر را معرفی کند.

وی افزود: آیا نظر هیات رئیسه از آیین‌نامه تغییر کرده است؟ ما تغییر کرده‌ایم یا مجلس عوض شده است؟ چه اتفاقی رخ داده‌است؟ چگونه است در آن دوران که قرار بود یک نفر به عنوان ناظر در هیأت نظارت بر مطبوعات باشد ، اجازه برگزاری انتخابات را ندادند و 2 ماه این موضوع به تأخیر افتاد تا کمیسیون فرهنگی شخص دیگری را معرفی کرد ولی امروز در حالی که یک نفر عضو ناظر مطرح است و فقط 2 نفر معرفی شدند انتخابات برگزار می‌شود؟ البته من اشکال موضوع را می‌دانم اما تنها جهت ثبت در تاریخ می گویم.

ابوترابی‌فرد نیز در پاسخ به این تذکر خاطرنشان کرد: آنچه که انجام گرفته مطابق آیین نامه داخلی مجلس بوده‌ است. ما يک نماينده ناظر نياز داريم و نامزدهاي اين پست دو برابر مورد نیاز هستند. اين نامزدها نیز بايد از میان اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی باشد و کمیسیون‌های دیگر نیز می‌توانستند مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در آن موردی که شما می گویید احتمال دارد انتخابات وقتی برگزار شده‌است که به کمیسیون‌های دیگر اطلاع رسانی نشده بوده است. تا هر یک از نمایندگان از هر کمیسیونی بتوانند کاندیدا شوند. بنابراین باید مهلتی برای کاندیداتوری افراد تعیین کرد.

به گزارش خبرآنلاین، گفتنی است؛ در انتخاب عضو ناظر مجلس درهیات نظارت بر مطبوعات، اعتراض نمایندگان باعث شده بود که انتخابات در موعد دیگری برگزار شود تا همه نمایندگان بتوانند در آن شرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
26
10
شماهم عقده ای هستین که این طورمطلب مینویسیدالان همه مردم دلواپس این مملکتند.
یک طلبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
3
16
شما از چند ماه دیگه تو حجره ور دل مایی جوش الکی نزن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین