کد خبر: ۳۲۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

نوبخت:دغدغه رهبری، دغدغه دولت است

نوبخت گفت: دغدغه رهبر معظم در مورد ارتباط با غرب و اجرای برجام کاملا واقع‌بینانه است و دغدغه دولت هم همین است.
آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر نوبخت با حضور در شبکه خبر در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره تهدیدهای غرب و اجرای برجام کاملا واقع بینانه است و دغدغه دولت هم همین است. ما سال‌ها در تحریم به سر می‌بردیم و تمام این کشورهایی که امروز می خواهند با ما ارتباط داشته باشند با ما قطع رابطه کرده بودند. ما کشوری ارزش‌مدار هستیم. الان هم که درها را برای ارتباط اقتصادی باز کرده‌ایم، از آرمان‌هایمان افول نکرده‌ایم و همان جمهوری اسلامی سابق هستیم.

وی ادامه داد:‌ حالا که قرار است ارتباط وسیعی داشته باشیم باید بدانیم که سلسه بدخواهی‌هایی از سوی برخی کشورها در قبال آرمان‌های ما وجود دارد. برخی مواقع نوعی ادبیات سخیف در مورد ایران را از آمریکایی‌ها می‌بینیم. ما مراقب این تهدیدها هستیم و از همه نهادهای فرهنگی هم انتظار داریم تا آن‌ها هم مراقب باشند.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه می‌توانیم با کشورها در سه سطح اقتصادی همکاری داشته باشیم تصریح کرد: ما به کشورهایی که می‌خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند می‌گوییم که باید سرمایه گذاری مستقیم انجام دهند. تعداد زیادی از جوان‌های ما می‌توانند از این شرایط به عنوان یک فرصت و برای اشتغال استفاده کنند. سطح دوم آن است که جوانان ما به راحتی با دوره‌های کوتاه مدت می‌توانند تخصص لازم را برای کارهای حرفه‌ای به دست آورند.

وی افزود: سطح سوم ارتباط ما این است که فناوری‌های نو وارد کشور می‌شود. غالبا بازارهای جهانی در اختیار این کشورهای صنعتی است و خیلی از محصولاتی که در کشور ما وجود دارد می‌تواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. ما از نیروی انسانی خودمان و مزیت تکنولوژی و سرمایه گذاری آن‌ها استفاده می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین