کد خبر: ۳۲۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

علل سیاهی دور چشم‌ها

تزریق چربی در دور چشم‌ها زیر نظر پزشک معالج و متخصص و خوردن آب کافی می‌تواند سیاهی دور چشم را بهبود بخشد.
آفتاب‌‌نیوز : علل سیاهی دور چشم‌هاکارشناسان بر این باورند تنبلی چشم‌ها بر ایجاد سیاهی دور چشم مؤثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه 95‌درصد سیاهی دور چشم مرتبط با عوامل ژنتیکی و موروثی است، اظهار کرد: عواملی شامل عوامل ژنتیکی، بیماری پرکاری تیروئید، سینوزیت، لاغری ناگهانی و سریع، گرسنگی، تشنگی، اختلال درخواب، استفاده از فضاهای مجازی، اینترنت و گوشی‌های همراه، مالیدن مداوم و مکرر چشم‌ها، کاهش چربی پلک، ضخیم شدن و کلفتی پلک، کم خونی و... در سیاهی دور چشم دخیل هستند.
 
وی افزود: 95 درصد سیاهی دور چشم ارثی است همچنین به دلیل اینکه رگ‌های چشم زیاد است و چشم ارگان نیازمند به خون است و باید تغذیه شود به طور طبیعی باید خون موجود در چشم و پلک‌ها نیز زیاد باشد، کم‌خونی باعث سیاهی دور چشم می‌شود.
 
این متخصص پوست ادامه داد: تزریق چربی در دور چشم‌ها زیر نظر پزشک معالج و متخصص و خوردن آب کافی می‌تواند سیاهی دور چشم را بهبود بخشد.

معاینه مداوم و بررسی دید چشم‌ها، درمان به موقع ضعیفی و استفاده از عینک برای درمان تنبلی و ضعیفی چشم‌ها باعث جلوگیری از کلفتی و چین‌خوردگی پلک‌ها و در نتیجه سیاهی دور چشم می‌شود. در حقیقت عینک در افرادی که دچار تنبلی و ضعیفی چشم هستند از سیاهی دور چشم آنها جلوگیری می‌کند.
 
وی در پایان گفت: برخی از افراد به ویژه بانوان جوان تمایل بسیاری به کاهش وزن سریع و ناگهانی دارند این عامل باعث از بین رفتن چربی چشم‌ها و پلک‌ها و ضخامت و کلفتی پلک‌ها می‌شود و در نتیجه سیاهی دور چشم می‌شود، کاهش وزن باید براساس نظر متخصصان انجام شود.
 
به طور کلی از بین رفتن چربی، ضخامت و کلفتی پلک‌ها، کم‌خونی، کاهش چربی و آب موجود در پوست پلک‌ها مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سیاهی دور چشم هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین