کد خبر: ۳۲۸۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

شاهزاده سعودی رسما متهم به قاچاق شد

دادستانی این کشور این شاهزاده را به همراه 9 تن دیگر به قاچاق دو تن مواد مخدر متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : با وجود فشارهای گسترده سعودی ها و همپیمانان لبنانی آنها بر دستگاه قضایی و وزارت کشور لبنان برای خارج کردن پای یک شاهزاده سعودی از پرونده بزرگترین عملیات قاچاق در لبنان، دادستانی این کشور این شاهزاده را به همراه 9 تن دیگر به قاچاق دو تن مواد مخدر متهم کرد.

به گزارش ایرنا، دوشنبه هفته گذشته شاهزاده عبدالمحسن بن ولید بن عبد العزیز آل سعود و چهار همدست سعودی او در سالن تشریفات فرودگاه بین المللی بیروت هنگام قاچاق دو تن مواد مخدر کپتاگون و کوکائین به مقصد استان حائل عربستان بازداشت شدند.

براساس این گزارش پرونده شاهزاده سعودی متهم به قاچاق مواد مخدر از لبنان به عربستان وارد مرحله دوم روند قضایی در لبنان شده است.

حدود یک هفته قبل دانی شرابیه از مقامات قضایی در منطقه جبل لبنان حکم بازداشت شاهزاده قاچاقچی سعودی و چهار همدستش را بعداز کشف و ضبط دو تن مواد مخدر در میان بارهای آنها در فرودگاه بیروت صادر کرد.

قاضی کلود کرم معاون دادستان در منطقه جبل لبنان هم دیروز(دوشنبه) این شاهزاده سعودی را به همراه 9 تن دیگر به قاچاق مواد مخدر از طریق فرودگاه بیروت متهم کرد.

براساس این گزارش، پرونده این شاهزاده سعودی و همدستانش اکنون در اختیار قاضی جان فرنینی بازپرس اول حوزه قضایی منطقه جبل لبنان قرار گرفته است.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که تعدادی از قضات لبنانی برای تحویل این پرونده و شروع تحقیقات در باره آن آماده می شوند.

قرص های روانگردان کپتاگون به آسانی تولید و گفته می شود که بیشتر در کشورهای خاورمیانه به مصرف می رسد.

منابع خبری از نقش گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره در تولید ، قاچاق و استفاده از این انواع مواد مخدر از جمله کپتاگون با حمایت و همکاری کشورهای حامی آنها خبر داده اند.

ناظران معتقدند کشف و ضبط دو تن مواد مخدر کپتاگون از شاهزاده قاچاقچی سعودی صحت این خبرها را مورد تاکید قرار داده است.

خبرها همچنین حاکی هستند که عناصر گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق به ویژه هنگام بریدن سر و یا اعدام اسیران از مواد مخدر مانند کپتاگون استفاده می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین