کد خبر: ۳۲۸۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

میشل اوباما وارد قطر شد

همسر اوباما در اولین سفر خود به خاورمیانه، وارد قطر شد. انتظار می‌رود محوریت سفر وی گفت‌وگو درباره موانع فرهنگی برای تحصیل دختران باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانوی اول آمریکا قرار است فردا(چهارشنبه) در اجلاس نوآوری جهانی برای تحصیل در راستای تلاشهای وی برای ارتقای سطح تحصیل دختران در سراسر جهان سخنرانی کند.

وی در این اجلاس در میان مقامات امور تحصیلی از کشورهای منطقه سخنرانی می‌کند، هم چنین شیخه موزه بنت ناصر، بانوی اول پیشین قطر نیز صحبت خواهد کرد.

میشل اوباما پیش از سفر خود در یادداشتی در مجله آتلانتیک نوشت: تا زمانیکه باورهای فرهنگی خود را گسترش ندهیم، نمی‌توانیم مساله تحصیل دخترانمان را حل کنیم زیرا این باورهای فرهنگی می‌تواند به بروز بحران تحصیل کمک کرده و حتی آن را دائمی کند.

وی در ادامه آورد: این پیامی است که من می‌خواهم در سفر خود به خاورمیانه درباره آن صحبت کنم.

همسر باراک اوباما اضافه کرد: بر همین اساس من از کشورهای جهان می‌خواهم که درباره تحصیل دختران سرمایه گذاری کنند، قوانینی که باعث سکوت، اعمال رفتار ناشایست و ظالمانه علیه دختران می‌شود را به چالش کشانده و در راستای توقف قوانینی که به ازدواج کودکان، تجاوزهای جنسی و شرایط کارسخت زنان اجازه می‌دهند، تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه "62 میلیون دختر در سراسر جهان به مدرسه نرفته‌اند" از همگان خواست تا از کمپین " به دختران اجازه دهید، یاد گیرند" که توسط وی و همسرش اوایل امسال آغاز شد، حمایت کنند.

اوباما افزود: من فکر می‌کنم که هر کودکی بر روی این کره خاکی، اعم از دختر و پسر باید قادر به ادامه تحصیل باشد.

انتظار می رود که وی در ادامه سفرش از پایگاه هوایی آمریکا در قطر نیز بازدید کند.

به گزارش ایسنا، هم چنین بانوی اول آمریکا در ادامه سفرش به خاورمیانه به اردن می‌رود و از مدرسه دخترانه ساخته شده با کمکهای مالی آمریکا در امان، پایتخت اردن بازدید می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین