کد خبر: ۳۲۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

تولیت امامزاده صالح: ماجرای نبش قبر دروغ است

تولیت آستان امامزاده صالح (ع) می‌گوید که هیچ گونه نبش قبری در این مکان صورت نگرفته و مطالبی که عنوان می‌شود کذب محض است.
آفتاب‌‌نیوز : تولیت آستان امامزاده صالح (ع) می‌گوید که هیچ گونه نبش قبری در این مکان صورت نگرفته و مطالبی که عنوان می‌شود کذب محض است.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش برادر زنده‌ یاد طاهره صفارزاده گفته بود که در آرامگاه این شاعر نبش قبر صورت گرفته است.

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی تولیت استان امامزاده صالح (ع) اما این صحبت‌ها را رد می‌کند و می‌گوید ما به مسائل ابتدایی شرعی وقوف داریم و غیر ممکن است که در این استان چنین اتفاق رخ دهد.

زنده یاد صفار زاده که سال 1315 در سیرجان کرمان به دنیا آمده بود 4 ابان سال 1387 زندگی را بدرود گفت. او به دلیل ارادتی که به امامزاده صالح داشت در این آستان به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام گواهی می‌گوید که در سال 1387 با دستور حجت الاسلام مصلحی که ریاست سازمان اوقاف را به عهده داشت، یک طبقه از قری سه طبقه به این شاعر و مترجم قرآن اهدا شد.

او افزود: طبق قانون وقتی جنازه فردی در یک قبر سه طبقه به خاک سپرده می‌شود، از اقوام و وارثان او سوال می‌شود که سایر طبقات این قبر را می خواهند یا خیر.

حجت الاسلام گواهی گفت که مرحوم صفار زاده فرزند نداشت و همسرشان هم زودتر فوت کرده بودند، ما هم 5 سال به دنبال وارثان ایشان گشتیم.

به گفته تولیت آستان امامزاده صالح (ع) در سایر اماکن مذهبی و بهشت زهرا (س) شهر های مختلف هم وضع به همین منوال است، اگر اقوام و بستگان قبرها را نخواهند با در نظر گرفتن مسائل مختلف طبقات قبرها واگذار میشود.

او  ادامه داد:«پس از حدود 7 سال پیکر یک خانم که قاری قران بود در طبقه بالای قبر مرحوم صفارزاده به خاک سپرده شد و هیچ گونه نبش قبری هم صورت نگرفت.

به گفته‌ی حجت الاسلام گواهی برادر مرحوم صفارزاده از استان امامزاده صالح (ع) خواسته بوده که طبقه‌ی بالای این قبر را بدون پرداخت هیچ وجهی به او بدهند و تولیت هم پاسخ داده که به دلیل جایگاه خانم صفار زاده فبری به اشان اهداد شده و طبعیتا برادر این مرحوم از چنین جایگاهی برخوردار نیست. همین مسئله باعث شده تا ایشان به جو سازی علیه آستان امامزاده صالح (ع) دست بزنند و مطالبی را عنوان کنند که صحت ندارد.

او گفت که ما پیگیر این اظهارات کذب هستیم و قطعا از ایشان بابت طرح مساله‌ی نبش قبر شکایت می‌کنیم. چون کسانی که به این مسائل وقوف دارند می‌دانند که در این اتفاق نه نبش قبری صورت گرفته و نه خدای نکرده بی احترامی صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین