کد خبر: ۳۲۸۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

از ساخت مستندهایی درباره‌ی چاقی تا لاتاری

مستند «اطراف و ما» به کارگردانی ابراهیم معیری که درباره‌ی معضل اضافه وزن و چاقی است، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : ابراهیم معیری پیرامون تولید جدیدترین اثر مستندش اظهار داشت: این فیلم روایتگر مشکلات مربوط به اضافه وزن یک پسر مبتلا به بیماری سندرم دان است که وزن این نوجوان به حدی زیاد شده که دیگر قادر نیست کارهای روزمره خود را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: در این مستند قصد داریم کاری کنیم تا وضعیت او بهبود یابد و بتواند به فعالیت شخصی و اجتماعی خود ادامه دهد.

معیری ادامه داد: «اطراف و ما» مستند درمانی بوده و وجود دوربین پویایی خاصی به زندگی این نوجوان بخشیده است. فردی که تا مدت‌ها پیش در خانه نشسته بود و فقط تلویزیون تماشا می کرد، اما الان مجبور به تحرک شده است.

این مستندساز افزود: «اطراف و ما» نام موقت این پروژه مستند 35 دقیقه‌ای است و هنوز برای عنوان اصلی تصمیمی گرفته نشده است.

وی در پایان گفت: تاکنون نیمی از تصویربرداری این مستند در تهران و استان گیلان صورت گرفته و با توجه به روحیه و شرایط جسمی سوژه، طی یک ماه آینده این فیلم به مرحله تدوین می‌رسد.

عوامل تولید مستند «اطراف و ما» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: محمد‌ابراهیم معیری/ پژوهشگران: دکتر محمد هاشمی، محمد‌ابراهیم معیری، محمد ذاکر‌زاده/ تصویربردار: اکبر شهبازی/ صدابردار: سجاد کلبادی/ دستیاران تصویربردار: حسین صادقی، منصور کریمیان/ مدیران تولید: آرمان غفاریان، جواد نورورزی/ با حضور: آرش یاری، مریم احمدپور، حبیب یاری، علی یاری/ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

روایتی از داستان لاتاری و گرین‌کارت در سینماحقیقت!

امید عبدالهی با جدیدترین اثر مستندش «برندگان» که درباره‌ی لاتاری و قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا است، در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت کرده است.

این فیلمساز درباره‌ی موضوع مستند «برندگان» می‌گوید: «همه ساله تعداد زیادی از ایرانیان با رویای مهاجرت به آمریکا، در قرعه‌کشی گرین کارت شرکت می‌کنند. مستند "برندگان" داستان تکاپوی دو شخصیت از دو نسل متفاوت در ایران امروز است که در این لاتاری برنده شده‌اند و حالا می‌خواهند برای تحقق آرزوهای خود و یافتن یک زندگی بهتر، به سرزمین فرصت‌ها مهاجرت کنند!»

امید عبدالهی متولد سال 1357 در شیراز و فارغ‌التحصیل رشته سینما است. او حرفه‌ی فیلمسازی را از سال 1380 و با ساخت فیلم کوتاه «روزی که فارسی داشتیم» آغاز کرده است و در پرونده‌ی فیلمسازی‌اش، کارگردانی آثاری چون مرثیه آخرین درختان ایستاده (81)، بادی که می‌وزد (84)، لحظه گمشده (86)، میان دو خواب (87)، شیوه‌ی شاغلام (88)، پانسمان (89)، کورسو (90)، بوی بنفشه (91) و میزبان (92) به چشم می‌خورد.

عبدالهی ماه گذشته، برنده‌ی جایزه بزرگ جشنواره «ساپورو» ژاپن شده بود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین