کد خبر: ۳۲۸۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

آینده سیاسی بشار اسد در اختیار کیست؟

خانم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر تداوم مواضع مسکو برای حل بحران سیاسی سوریه بدون مداخله خارجی، گفت: فقط سوری ها این حق و اختیار را دارند که سرنوشت آینده رییس جمهوری سوریه را تعیین کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 زاخارووا امروز (سه شنبه) در گفت وگو با رادیو «اکو مسکو» گفت: روسیه هیچ وقت اعلام نکرده که «بشار اسد» باید از مقام رییس جمهوری سوریه کناره گیری کند یا در این مقام بماند، زیرا فقط مردم این کشور حق دارند درباره آن تصمیم گیری کند. 

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این پرسش که «آیا روسیه حفظ بشار اسد در مقام خود را دارای اهمیت اصولی می داند؟» گفت: به هیچ وجه این گونه نیست و ما هیچ وقت چنین حرفی نزده ایم.

مقام های روس بارها اعلام کرده اند که فقط مردم سوریه می توانند و حق دارند درباره حکومت کشور خود و سرنوشت رییس جمهوری این کشور تصمیم بگیرند و کشورهای دیگر چنین اجازه ای را ندارند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه جمعه گذشته نیز ضمن تأکید بر حفظ حقوق سوری ها برای تصمیم گیری در باره آینده سیاسی کشور خود، گفت: سرنوشت «بشار اسد» را باید مردم سوریه تعیین کنند.

لاوروف در نشست خبری مسترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: انتخابات سوریه برای تشکیل یک دولت فراگیر و تدوین قانون اساسی باید تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود؛ همه ما در مبارزه با تروریسم اتفاق نظر داریم و با تمام قدرت باید با داعش بجنگیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
0
1
ایران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین