کد خبر: ۳۲۸۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

یک کشته و ١٩ مصدوم در ریزش پل معلم کوه

5 شبانه‌روز بارش شدید و بی‌وقفه باران به تخریب یک دهنه پل ارتباطی مابین دو روستای معلم کوه و طالش محله بخش نشتا در شهرستان تنکابن ختم شد. در این حادثه ١٩نفر مصدوم شدند، یک نفر جان باخت و ٦ خودرو سقوط کرد
آفتاب‌‌نیوز : شهروند نوشت: ساعت ٥٣: ١٦ روز دوشنبه ریزش پل معلم کوه در بخش نشتا به تیم‌های امدادی گزارش شد. بلافاصله ٤ دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های تنکابن، عباس‌آباد، سلمانشهر و کتالم به محل حادثه اعزام شدند. پس از وقوع حادثه تمامی بیمارستان‌های نزدیک محل حادثه در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. این سانحه ١٩ مصدوم برجای گذاشته بود که با همکاری ٢ آمبولانس از هلال‌احمر، ١٥ مرد و یک خانم ٢٥ساله به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل شدند. شکستگی دست‌وپا عمده جراحات حادثه‌دیدگان است که به‌دلیل حضور به ‌موقع کادرپزشکی و رسیدگی به وضع مصدومان، حال عمومی اغلب حادثه‌دیدگان رضایت‌بخش اعلام شده است. تنها زن جوان درناحیه کمر دچار شکستگی شده است که با تشخیص پزشکان، به اتاق عمل منتقل و جراحی وی آغاز شد.

مرگ یک مجروح حادثه
درحالی که تیم‌های پزشکی برای نجات مجروحان حادثه وارد عمل شده بودند، یکی از مجروحان حادثه سقوط پل معلم کوه منطقه نشتا از توابع شهرستان تنکابن در بیمارستان جان باخت.
خسرو کشاورزی معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری تنکابن در گفت وگو با ایرنا گفت: درجریان این حادثه که عصر روز دوشنبه رخ داد، ١٩نفر مجروح شده بودند که برای درمان به بیمارستان اعزام شدند. وی با بیان این‌که هم‌اکنون ١٠نفر از این مجروحان در بیمارستان بستری هستند، گفت: تاکنون ٨نفر از مجروحان این حادثه از بیمارستان مرخص شدند اما درجریان این حادثه یک پیرمرد ٧٥ساله جان باخت. کشاورزی با بیان آن‌که تخریب این پل ارتباط دو دهستان کترا و تمشکل شهرستان را قطع کرده است، ادامه داد: براثر آب شستگی و شکستگی پایه‌های میانی پل متاسفانه منجر به فرو ریختن آن شد.

پل درحال بازسازی بود
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام جزییات این خبر گفت: پایه‌های این پل در سیل قبلی دچار آب شکستگی شده بود و کار مرمت آن با وجود نداشتن اعتبار ازسوی راه‌وشهرسازی شروع‌ شده بود، اما بارندگی شدید روزهای اخیر سبب شدت آب شد و دودهنه از پل ریزش کرد. علی‌اصغر احمدی افزود: حدود ٦ خودرو درحال عبور از پل بودند که به سرنشینان آن آسیب وارد شد. همچنین قربان‌پسندی بخشدار نشتارود نیز گفت: امور آب منطقه‌ای اقدام به قالب‌ریزی یکی ازستون‌های پل کرده بود، ولی متاسفانه ستون وسط این پل از زیر دچار آسیب شد و ریزش کرد. او با اشاره به این‌که عملیات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان انجام‌شده است، گفت: مصدومان درحال مداوا هستند. فرماندار تنکابن از حضور گروه‌های امدادونجات هلال‌احمر و کارکنان اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان تنکابن درمحل وقوع حادثه اعلام رضایت کرده و بیان کرد: به دلیل تخریب پل، ارتباط ساکنان دو روستای معلم کوه و طالش محله به مرکز شهر دستاورد از ضلع شرقی و غربی پل امکان‌پذیر است.

خسارت ٥‌ میلیارد تومانی
گفتنی است تخریب یک دهنه پل ارتباطی مابین دو روستای معلم کوه و طالش محله دربخش نشتا و همچنین سقوط ٥دستگاه خودرو به درون رودخانه و زخمی‌شدن ١٩نفر از شهروندان پایان وقایع تلخ ٥شبانه‌روز بارش بی‌وقفه باران در غرب مازندران و به‌ویژه شهرستان تنکابن نیست، چراکه به گفته حسینی‌جو فرماندار تنکابن، حادثه خسارتی بالغ بر ٥‌میلیارد تومان را نیز برای شهرستان تنکابن درپی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین