کد خبر: ۳۲۹۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

ایران در یک کشور اروپایی دفتر تجاری راه‌اندازی کرد

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران از فعال‌سازی مرکز تجاری ایران در کشور بلاروس خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 حسین پیرموذن بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترک اتاق اردبیل با رایزنان کشورهای همسایه تصریح کرد: از طریق اتاق بازرگانی مرکز تجاری در بلاروس خریداری‌شده است که اقدام قابل‌توجهی در توسعه مراودات با این کشور است.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان طی سال‌های اخیر نسبت به شناسایی بازارهای مستعد توسعه تجارت خارجی استان اقدام کرده و در این راستا به‌صورت مداوم نتیجه مطالعات خود را در اختیار تجار و بازرگانان قرار داده است

رئیس اتاق بازرگانی استان هدف از سفر رایزنان کشورهای مختلف به ایران را آشنایی باقابلیت‌های تجاری این کشورها عنوان و تأکید کرد: بنا بر اصل گفتگوی بخش خصوصی و دولت حتی رایزنانی از کشورهای آفریقایی نیز در استان حاضرشده‌اند.

پیرموذن تأکید دارد که سفارت‌خانه‌ها علاوه بر فعالیت‌های سیاسی باید در حوزه بازرگانی نیز ورود داشته باشند و زمینه استفاده بهینه از قابلیت‌های تجاری کشورهای مختلف را برای بازرگانان و تجار تسهیل کنند.

وی با اذعان به اینکه در وضعیت فعلی کشور ایران و به‌تبع استان اردبیل نیازمند استفاده از بازارهای جدید جهت توسعه صادرات است، متذکر شد: باید بتوانیم در دوران پساتحریم زمینه برای صادرات کالاها را تسهیل کنیم و تجارت خارجی خود را رونق‌بخشیم.

وی افزود: ضروری است به همین منظور رایزنان کشورهای مختلف زمینه ایجاد مراکز تجاری و تسهیل در روابط تجاری را فراهم سازند و ظرفیت‌های توسعه تجاری کشورهای طرف مقابل را فراهم سازند.

زمینه صنایع لبنی در بلاروس فراهم است

در این نشست رایزن ایران در بلاروس نیز بابیان اینکه این کشور یک کشور صنعتی و صادراتی و از قطب‌های سرمایه‌گذاری و صادرات کشورهای CIS است، تصریح کرد: زمینه برای صادرات و مراودات تجاری در این کشور فراهم است.

علیرضا سیحون عمده فعالیت بازرگانان در این کشور را در حوزه فنی و مهندسی عنوان و تأکید کرد: این کشور ۲.۵ میلیارد دلار صادرات لبنیات و یک میلیارد دلار صادرات گوشت قرمز دارد و در زمینهٔ صنایع لبنی و دامی و کشاورزی از کشورهای قوی و مستعد محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، وی با تأکید به علاقه‌مندی در این کشور در راستای سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی کشاورزی بیان داشت: با توجه به پتانسیل‌های ترانزیتی در بلاروس به‌ویژه مسیر شرق به غرب اروپا سرمایه‌گذاران می‌توانند در این خصوص اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین