کد خبر: ۳۲۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

لندن تمام پروازها را از فرودگاه شرم الشیخ به مقصد انگلستان متوقف کرد

دولت انگلیس روز چهارشنبه ضمن اعلام متوقف شدن پرواز هواپیماهای انگلیسی به شرم الشیخ و بالعکس، گفت: این 'اقدام احتیاطی' به خاطر طرح احتمال سقوط هواپیمای روسی در مصر به دلیل وجود یک 'شئی انفجاری' صورت می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
یک سخنگوی دولت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد این تصمیم که همزمان با سفر عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر به لندن صورت می گیرد، به دنبال به دست آمدن اطلاعات تازه صورت گرفته شده است.

در بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس آمده است: «درحالی که تحقیقات (در مورد حادثه) همچنان در جریان است، نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که دلیل سقوط هواپیمای روس چه بوده است. اما با روشن شدن اطلاعات بیشتری در این رابطه، این نگرانی برای ما ایجادشده که کاملا ممکن است که هواپیما با یک عامل انفجاری ساقط شده باشد.»

این بیانیه می افزاید: «به همین جهت و به عنوان یک اقدام احتیاطی، ما تصمیم گرفته ایم که پروازهایمان که قرار بود امشب (چهارشنبه شب ) شرم الشیخ را به مقصد انگلستان ترک کنند، به تعویق بیافتند. این امر به گروه کارشناسان هوانوردی انگلستان که به شرم الشیخ رفته اند، اجازه می دهد تا ارزیابی های لازم را از تمهیدات امنیت در فرودگاه انجام داده و هرگونه اقدامات لازم را که باید صورت گیرد، مشخص کنند. انتظار داریم که این ارزیابی ها امشب تکمیل شود.»

به گزارش ایرنا، یک ایرباس روسی روز شنبه در منطقه صحرای سینای مصر سقوط کرد و همه 224 سرنشین این هواپیما کشته شدند. شاخه مصری گروه تروریستی داعش مدعی شده که این گروه مسئول ساقط کردن این هواپیما بوده است اما مقام های مصری و روسی در همان مقطع این ادعا را رد کردند.

اما «الکساندر نرادکو» رئیس آژانس فدرال هوانوردی روسیه روز یکشنبه تائید کرد که این هواپیما در ارتفاع بالا «تکه تکه شده است.»

بااین حال شرکت مالک هواپیما اعلام کرده یک 'عامل خارجی' دلیل سقوط این هواپیما بوده است.
در همین حال یک مقام آگاه مصری روز چهارشنبه گفته است به نظر می رسد سقوط هواپیمای مصری در صحرای سینا ناشی از یک انفجار بوده اما مشخص نیست که این انفجار با منبع سوخت یا موتور هواپیما مرتبط بوده یا بمب بوده است.

گزارش شده است که تعدادی از متخصصان امور هوایی به مصر سفرکرده اند تا سطح امنیتی فرودگاه شرم الشیخ را بررسی کنند.

شرم الشیخ منطقه ای محبوب برای گردشگران خارجی است و به گزارش منابع خبری هم اکنون حدود 2هزار انگلیسی در این منطقه به سر می برند و دو پرواز برای صبح روز پنجشنبه برنامه ریزی شده بود.

در همین حال وزارت خارجه انگلیس توصیه جدیدی در مورد سطح امنیت شرم الشیخ صادر نکرده است.

پیشتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای گفته بود که عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مورد ضرورت افزایش سطح تدابیر امنیتی در فرودگاه شرم الشیخ با یکدیگر گفت وگو کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین