کد خبر: ۳۲۹۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳

دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی امروز چه می‌کنند؟

بخش خبری 20:30 امشب، مستندی درباره دیروز و امروز دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی پخش کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
450 دانشجو در 444 روز، 66 آمريکايي ساکن در سفارت آمريکا در ايران را در 13 آبان سال 58 به گروگان گرفتند. برخي از اين دانشجويان در جبهه هاي جنگ شهيد شدند، برخي به عاليترين مقام هاي لشگري و کشوري رسيدند و برخي نيز آنگونه که در مستند تلويزيوني گفته شد «از اين ور بوم، به آن طرف بوم افتادند»!

محسن وزوایی، عباس وراميني، حسين علم الهدي، حسين سيف الهي، مهدی رجب بیگی و غلامحسين بسطامي، حسين بهادري، حميد صفايي و ... از دانشجويان تسخير کننده اي بودند که در طول 8 سال جنگ تحميلي به شهادت رسيدند.

رضا سيف الهي اولين فرمانده نيروي انتظامي شد. عليرضا افشار، رئيس ستاد مشترک سپاه  و فرمانده بسيج شد. حسين دهقان هم اکنون وزير دفاع است. عزيز جعفري، فرمانده امروز سپاه است. عزت الله ضرغامي هم به سپاه رفت و بعدها رئيس سازمان صداوسيما شد.

در ادامه اين مستند به فعالان سياسي اصلاح طلب اين روزها که از دانشجويان پيرو خط امام بودند هم ياد شد. ابراهيم اصغرزاده به عنوان نماينده تهران در مجلس سوم معرفي شد. حبيب الله بيطرف اولين دانشجويي که وزير شد و 8 سال در وزارت نيرو ماند. رحمان دادمان، وزير راهي که درگذشت. معصومه ابتکار، خواهر ماري مترجم آن روزها و رئيس سازمان دانشجوي اين روزها معرف شد. از عباس عبدي به عنوان روزنامه نگار و پژوهشگر و از سعيد حجاريان به عنوان کارمند سابق وزرات اطلاعات، نام برده شد. محمدرضا خاتمي نماينده و نايب رئيس مجلس ششم ناميده شد که با آغاز انقلاب فرهنگي به سپاه پيوسته بود. محسن ميردامادي به عنوان نماينده دوره ششم مجلس، استاندار خوزستان و يکي از بازداشت شدگان فتنه 88 معرفي شد.

به گزارش خبرآنلاين، علاوه بر اسامي ياد شده از فروز رجايي فر، کارگردان فيلم اعدام فرعون و کمال تبريزي کارگردان شهير سينماي ايران نيز در اين مستند نام برده شد.

اين مستند با شعار «خون بر شمشير پيروز است، کارتر کارتر نابود است» پايان يافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین