کد خبر: ۳۲۹۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

۱۶۰ میلیارد تومان هزینه انتخابات

قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: تصمیم در مورد مجمع ایثارگران به اطلاع از پاسخ استعلام‌ها موکول شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که وضعیت مجوز مجمع ایثارگران به کجا رسیده، عنوان کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اخیرا جلسه داشت و چند پرونده در آن مطرح شد که یکی از آن‌ها بحث مجوز مجمع ایثارگران بود، لذا به لحاظ اینکه پاسخ استعلام‌های اعضای این تشکل سیاسی هنوز نیامده بحث در این خصوص به زمانی موکول شد که ما پاسخ این استعلام‌ها را در اختیار داشته باشیم.

قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور در مورد اینکه در کدام کلان‌شهر‌ها انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: هنوز در مورد محل و تعداد استان‌هایی که در آن انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

وی در خصوص نحوه تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تا الان تعامل خوبی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد و اختلاف خاصی بین این دو نهاد نیست.

امیری با اشاره به وضعیت صندوق‌های شفاف عنوان کرد: در مورد صندوق شفاف، نمونه صندوق به شورای نگهبان ارائه کردیم که یکی از آن‌ها مورد تایید اعضای شورای نگهبان قرار گرفت. ویژگی این صندوق‌ها این است که در عین شفاف بودن برگه رای در آن‌ها دیده می‌شود، اما رای افراد قابل خواندن نیست.

سخنگوی وزارت کشور در مورد اینکه هزینه انتخابات چه میزان پیش‌بینی شده است، گفت: هزینه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است که بودجه آن از سوی دولت تامین خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین