کد خبر: ۳۲۹۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

برای مبارزه علیه داعش؛ پرنده مرگ روسی به سوریه رسید

نیروی هوایی روسیه که در جریان 35 روز همکاری با ارتش سوریه در بمباران مواضع تروریست ها پیشرفته ترین جنگ افزارها را به کار گرفته، نوع جدید موشک های ضد تانک مشهور به «پرنده مرگ روسی» را برای هدف گرفتن تجهیزات زرهی گروه‌های تروریستی به ویژه داعش به سوریه منتقل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بمب‌های موشکی «ار.ب.کا-500 اس.پی.بی.ای» به گونه ای طراحی و ساخته شده که پس از شلیک و نزدیک شدن به هدف، با تقسیم به شش بمب پرقدرت توان نابود کردن صف تانک ها و خودروهای زرهی یا تجهیزات استقرار یافته در یک پایگاه را به صورت همزمان دارد. 

به گزارش آفتاب، براساس گزارش های انتشار یافته در رسانه های خبری روسیه، جنگنده های سوخو در حال عملیات به این موشک مجهز می شوند تا در صورت مشاهده جابجایی های زرهی تروریست ها برای فرار از بمباران ها از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «زویوزدا» (متعلق به وزارت دفاع روسیه) نیز به استفاده شکاری بمب افکن های روسی از نوعی دیگری از بمب های هوشمند علیه واحدهای زرهی داعش اشاره کرده ولی اطلاعاتی در باره آن نداده است.

به گزارش شبکه زویوزدا، در فیلم اصابت یکی از بمب های جدید به تانک در حال حرکت داعش که در یوتیوب منتشر شده، تروریست های در حال فرار فریاد می زنند، «این یک سلاح جدید است.»

بمب های سنگر شکن «بتاب 500» نیز از دیگر جنگ افزارهای پیشرفته مورد استفاده در سوریه است که پس از نفوذ به اهداف زیرزمینی و بتونی منفجر می شود.

بتاب 500 یکی از اصلی ترین جنگ افزارهای هواپیماهای ضربتی راهبردی سوخو 34 معروف به «تانک پرنده» است که با امکان کشف صددرصدی پناهگاه های کاملا استتار شده یا زیرزمینی در هر شرایط آب و هوایی از فاصله 250 کیلومتری، بزرگترین تهدید علیه تروریست های ضد سوری به شمار می رود. 

«کاب 250» نیز جنگ افزار دیگر سوخو 34 است که با شلیک از فاصله پنج کیلومتری توسط سامانه جهت یاب گلوناس روسیه هدایت می شود تا آمریکا نتواند در آن اخلال ایجاد کند.

همچنین 15 مهرماه، چهار ناو روسی مستقر در دریای خزر 26 فروند موشک کروز از نوع جدید «کالیبر» به اهداف از پیش تعیین شده در سوریه شلیک کردند که براساس تصاویر و اطلاعات ماهواره ای اهداف از پیش تعیین شده را نابود کرد.

ارتش سوریه هم پس از دریافت آتشبارهای پرقدرت «توس 1 ای» معروف به «جهنم روسی» یا «پخته شدن در آفتاب» از روسیه، توانسته است در مناطق کوهستانی لاذقیه پیشروی کند و سنگرها و پایگاههای گروه های تروریستی بویژه داعش را ویران کند.

ویژگی های آتشباری جهنم روسی با برد 4500 متربه گونه ای است که پس از برخورد با هدف و انفجار، با تولید دمایی معادل 1000 درجه سانتیگراد تا شعاع چند صد متری را تحت تاثیر امواج ویران کننده گرمایشی و تخریبی خود قرار می دهد.

همچنین این سلاح که تقویت شده تسلیحات «بوراتینو» مربوط به زمان شوروی است و نوع پیشرفته آن روی تانک تی 72 قرار دارد، در هربار گلوله گذاری توان 24 شلیک را دارد که به محض اصابت تمامی اکسیژن موجود در هوا را می سوزاند و نیروهای دشمن را از بین می برد و تمامی این عملکرد فقط در چند ثانیه صورت می گیرد.

نیروی هوایی روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی با سوریه، هفتم مهرماه پس از اخذ مجوز پارلمانی، بمباران مواضع تروریست ها در این کشور را با استفاده از حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی و پشتیبانی مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را آغاز کرد که تاکنون بیش از 2200 هدف نابود شده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و بر اساس گزارش ها، شهروندانی از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند. 

مسکو اعلام کرده همکاری های نظامی ضد تروریستی با سوریه در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قراردارد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
4
24
هيچ وقت نبايد به روسيه دل بست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین