کد خبر: ۳۲۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

تصادف زنجیره‌ای در آزاد راه قزوین - کرج

رئیس پلیس راه استان قزوین از وقوع یک فقره تصادف زنجیره ای در آزادراه قزوین - کرج خبر داد و گفت: انحراف به چپ یک دستگاه تریلی و ورود آن از لاین شمالی به جنوبی آزادراه عامل وقوع این حادثه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ بهرام زینلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه که ساعاتی پیش در این آزادراه، حد فاصل پمپ بنزین عزیزی رخ داد، ضمن ایجاد ترافیک نیمه سنگین، برخورد هشت دستگاه خودرو را نیز در پی داشت. 

وی با اشاره به اینکه این حادثه خوشبختانه تلفاتی نداشته، اظهار کرد: با انتقال این تریلی حادثه ساز توسط جرثقیل، تا دقایقی دیگر شاهد عادی شدن ترافیک در این آزاد راه هستیم. 

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به بارندگی مداوم از لغزنده بودن سطح تمامی راههای این استان خبر داد و یادآور شد: به رانندگان توصیه می شود ضمن حرکت با سرعت مطمئن، به توصیه های پلیس مستقر در جاده ها نیز عمل کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به ادامه بارش ها در هفته جاری، از رانندگان درخواست می شود قبل از حرکت نسبت به سلامت فنی خودرو خود اطمینان داشته و از سالم بودن برف پاک کن ها، بخاری و شیشه شوهای خود مطمئن باشند. 

سرهنگ زینلی با تاکید بر سالم بودن لاستیک های خودرو به هنگام مسافرت در هوای بارانی، اضافه کرد: در مواقع بارندگی و به دلیل وجود گل و لای ناشی از باران، اصطکاک بین لاستیک با سطح آسفالت کاهش یافته و کف جاده به صورت صابونی شکل درآمده و تعادل خودرو را برای رانندگان مشکل می سازد. 

وی با اشاره به اینکه رانندگان به هنگام بخار گرفتن شیشه های خودرو و کاهش دید، ضمن قرار دادن درجه بخاری خودرو روی شماره یک، کلید AC کولر خود را نیز روشن کنند، یادآور شد: این عمل باعث گرفته شدن رطوبت هوای موجود در خودرو، افزایش دید راننده را نیز به دنبال دارد. 

به گفته رئیس پلیس راه استان قزوین، رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل به میزان دو برابر در هوای بارانی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و پتو، پر بودن باک بنزین قبل از حرکت، صحبت نکردن با تلفن همراه هنگام رانندگی و پرهیز از خوردن و آشامیدن به هنگام رانندگی از جمله نکاتی است که رانندگان در طول سفر باید به آن توجه کافی را داشته باشند. 

زینلی یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته سوانح رانندگی در این استان یک کشته و پنج مصدوم به همراه داشته است. 

امسال برخورد 65 دستگاه خودرو در روز دهم فروردین، 93 دستگاه خودرو در نهم مهر ماه، 71 دستگاه خودرو در هفدهم مهر ماه و تصادف 200 دستگاه خودرو ششم آبانماه در آزادراههای استان، حوادث از نوع زنجیره ای امسال را افزایش داده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین