کد خبر: ۳۲۹۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

معاون نهاد رهبری: دستورالعمل استفاده از موسیقی در دانشگاه‌ها تدوین شد

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از رفع ابهامات حوزه موسیقی دانشگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد دستورالعمل اجرای موسیقی در دانشگاه‌ها تدوین شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام سید مهدی قریشی در گفتگو با مهر درخصوص برگزاری کنسرت و موسیقی در دانشگاه‌ها گفت: این موضوع در کارگروه اسلامی شدن دانشگاه‌ها بحث شد، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، کارگروه فرهنگی و تربیتی را موظف کرد نسبت به مساله موسیقی و ابهامی که در این مساله در دانشگاه‌ها وجود دارد، دستورالعملی را صادر کند.

وی ادامه داد: این کار یک کار مشترک بین معاونین وزرا (علوم تحقیقات و فناری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی) و کارگروه فرهنگی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها است و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز عضوی از این کارگروه است.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در آخرین جلسه کارگروه، این دستورالعمل را آماده کردیم و برای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ارسال خواهیم کرد تا در اولین جلسه شورا مطرح شود، اگر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها آن را تصویب کرد، برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ می شود تا ابهامات در حوزه موسیقی دانشگاه‌ها رفع شود.

وی در خصوص اینکه به چه مواردی در آیین نامه اشاره شده است گفت: به عنوان مثال در حوزه موسیقی، مشخص نشده بود که استفاده از موسیقی در چه بخشی جایز است و در چه بخشی جایز نیست که در این دستورالعمل به آن اشاره شده است.

قریشی افزود: همچنین در این دستورالعمل آمده که باید از برگزاری کنسرت در دانشگاهها پرهیز شود.

وی یادآورشد: همچنین در این دستورالعمل اشاره شده اگر دانشگاهی می خواهد در برنامه فرهنگی از موسیقی استفاده کند، تا آنجا که ممکن است سعی کند، از موسیقی گروه دانشجویی استفاده کند. موسیقی که استفاده می کند فاخر بوده و در شان دانشگاه باشد.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: ما با اصل موسیقی مخالفتی نداریم و در این دستورالعمل سعی شده برای تمام مشکلات این حوزه چاره اندیشی شود و یک رویه واحد در دانشگاه‌ها در مورد موسیقی پی گیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین