کد خبر: ۳۲۹۴۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
برای رایزنی و گسترش همکاری‌های دوجانبه

ادامه سفر دیپلمات‌ها به تهران بعد از برجام؛ از مقامات اروپا تا آسیا و آفریقا

پس از توافق هسته‌ای، رهبران کشورهای مختلف جهان برای گسترش روابط و همکاری‌های جدید با ایران، هیات‌های بلندپایه و پرشمار خود را راهی تهران کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا، یون بیونگ سه وزیر خارجه کره جنوبی و سریل راما فوزا معاون رییس جمهور آفریقای جنوبی به همراه‌ هیأ‌ت‌هایی سیاسی، اقتصادی و ... برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شدند.

به گزارش آفتاب، مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا که برای نخستین‌بار به ایران سفر کرده است، برای تقویت گفت‌وگو ها میان ایران و اتحادیه اروپا قرار است در این سفر با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کند. براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، دیدار با محمد جواد لاریجانی رییس کمیسیون حقوق بشر قوه قضاییه و کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس از دیگر برنامه‌های یک روزه رییس پارلمان اروپا در تهران است.

پیش از این فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون کمیسیون اروپا دو هفته پس از امضای توافق هسته ای به ایران سفر کرده بود.

اتحادیه اروپا در 26 مهرماه چارچوب قانونی لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ایران را تصویب و آمریکا نیز در همان روز برای تعلیق تحریم ها علیه ایران اعلام آمادگی کرد. 

سفر وزیر خارجه کره‌جنوبی به تهران

همچنین یون بیونگ سه وزیر خارجه کره جنوبی پس از 13 سال امروز وارد تهران شد. یون بیونگ سه در سفر یک روزه خود به تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو خواهد کرد.آخرین سفر وزیر خارجه کره جنوبی به تهران مربوط به سال 2001 است. همچنین قرار است سفیر جدید کره جنوبی در تهران رونوشت استوارنامه خود را به ظریف ارائه کند.

معاون رییس‌جمهور آفریقای جنوبی هم به تهران آمد

 علاوه‌بر این، سریل راما فوزا معاون رییس جمهور آفریقای جنوبی در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران شد. فوزا که به دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به تهران سفر کرده با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و مقدمه سفر رییس جمهور آفریقای جنوبی را به تهران فراهم می کند.

همزمان با مذاکرات معاونان روسای جمهور دو کشور در زمینه توسعه همکاری های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، هیاتی متشکل از 160 بازرگان و صاحبان صنایع و سرمایه آفریقای جنوبی در تهران حضور می یابند و روز یکشنبه با همتایان خود در بخش خصوصی دیدار می کنند. به گزارش ایرنا، تابستان امسال نیز کمیسیون عالی و همچنین کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در تهران برگزار شد.

پس از توافق هسته‌ای، رهبران کشورهای مختلف جهان برای گسترش روابط و همکاری‌های جدید با ایران، هیات‌های بلندپایه و پرشمار خود را راهی تهران کرده‌اند. تاکنون مقامات بلندپایه‌ی کشورهای مختلفی از جمله زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزیر امور خارجه بریتانیا، مقامات ایتالیا، چک، اسپانیا و ... برای گفت‌وگو و گسترش همکاری‌های دوجانبه راهی ایران و به بحث و گفت‌وگو و تنظیم و امضای تفاهمنامه و قرارداد در حوزه‌های مختلف با کشورمان پرداخته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
3
0
با سلام
چه سایت بی محتویی دارید توصیه ای به شما و دیگر هم فکرانتان دارم اینگونه طرز فکر جایی در آینده انقلاب اسلامی ندارد زیرا شما در حال تغییر دادن تمام شعارها ی انقلاب اسلامی هستید . مردم شما را می بینند تا دیر نشده برگردید... اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
3
شما دلواپسان برید در همون سایت‌هایی که شب و روز دورغ میگین، چی میخاین اینجا؟
سعید
|
Spain
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
سلام
شبکه خبر:
خبر ساعت 6 صبح امروز(17 ابان 94)

ابتدا از دیوان عدالت اداری پخش شد

سپس وام خودرو

سپس آقای شمخانی

سپس از رئیس جمهور

ایا دیدار رئیس جمهور و ظریف با مهمانهای خارجی،باید بعنوان خبر چهارم پخش شود ؟

چرا این رفتارهای را میشود ؟

کجای دنیا اخبار مربوط به رئیس جمهور یک کشور چنین پخش میشود ؟

چرا ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
یادتان هست یه بنده خدایی می گفت کشورها زنبیل گذاشتند تاباماارتباط برقرارکنند.مواظب باشیدشماهم توهم زده نشوید.عادت داریم یاازینوربوم بیفتیم یا ازاونوربوم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین