کد خبر: ۳۲۹۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

درخواست ترکیه برای افزایش واردات گاز از ایران/زمستان امسال، متفاوت و غیرقابل پیش بینی است

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه زمستان امسال، متفاوت و غیرقابل پیش بینی است، گفت: اکنون روزانه حدود 31 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر می شود اما آنکارا درخواست کرده است به دلیل افزایش سرمای هوا، میزان صادرات به این کشور افزایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
منوچهر طاهری روز شنبه در نشست خبری با تشریح برنامه های این شرکت برای تامین گاز روزهای سرد سال، افزود: در سال جاری با فصل سرد متفاوتی روبرو خواهیم شد که باعث می شود، پیش بینی هوا سخت و حتی غیرقابل پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه گاز مورد نیاز بخش های مختلف مصرف در زمستان با بالاترین ضریب اطمینان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این شرکت بدون ورود به حوزه تخصصی سازمانها از جمله هواشناسی، باید پیشتر از وضع هوا اطلاع داشته باشد تا اگر دمای عمومی کشور کاهش و در پی آن مصرف گاز افزایش یافت بتواند شبکه را در مقطع زمانی یادشده، مدیریت کند.

مدیر دیسپچینگ[مدیریت متمرکز شبکه های توزیع] شرکت ملی گاز ایران به آمادگی برای تامین گاز فصل زمستان امسال اشاره کرد و افزود: هم اکنون میزان ذخیره گاز در خطوط لوله به یک میلیارد مترمکعب رسیده است.

طاهری افزود: همچنین بیش از 2.1 میلیارد مترمکعب گاز در مخازن شوریجه و سراجه ذخیره شده و این درحالی است که سال گذشته ١.٥ میلیارد مترمکعب در مخازن زیرزمینی ذخیره شده بود.

** دو برابر شدن میزان مصرف گاز در هفته گذشته 

وی ادامه داد: مصرف گاز طی هفته گذشته و با ورود توده هوای سرد به کشور از روزانه ١٦٠ میلیون مترمکعب به مرز ٣٢٠ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: براساس اطلاعات سازمان هواشناسی تا پایان هفته، دمای هوا کاهش بیشتری یافته و میزان مصرف در بخش خانگی نیز به حدود ٣٥٠ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

طاهری در بخش دیگری از این نشست خبری به وضعیت صادرات و واردات گاز نیز اشاره کرد و گفت: امسال تراز واردات و صادرات گاز کشور برابر بوده است به طوری که حدود 4.8 میلیارد مترمکعب گاز وارد و به همین میزان نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود 31 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر می شود که البته این کشور درخواست کرده است که به دلیل افزایش سرمای هوا میزان صادرات به این کشور افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه روزانه حدود 27 میلیون مترمکعب گاز نیز از ترکمنستان وارد کشور می شود، اظهار داشت: در صورت تشدید سرمای هوا، میزان واردات گاز از این کشور افزایش خواهد یافت که البته حداکثر 30 تا 31 میلیون مترمکعب خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین