کد خبر: ۳۲۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

شهرداری قرار است در ساختمان وزارت خارجه چه کند؟

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: خرید ساختمان وزارت امور خارجه در میدان مشق در دستور کار شهرداری نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
عیسی علیزاده با اشاره به تفاهمنامه‌ای که شهردار تهران حدود چهار سال پیش با وزیر امور خارجه وقت به امضا رساندند، گفت: بر اساس این تفاهمنامه، فعالیت‌های مشترکی برای ساماندهی این محدوده تاریخی شهر تهران تعریف شد از جمله نصب کفپوش‌های جدید، نورپردازی بناهای فاخر و مرمت سر در باغ ملی.

وی ادامه داد: درخواست شده بود وزارت خارجه پس از ساماندهی این محدوده، در خصوص باز کردن درهای این بخش و تبدیل آن به پیاده‌راه عمومی، اعلام آمادگی کند که این کار انجام خواهد شد.

علیزاده در خصوص احتمال خرید ساختمان وزارت امور خارجه توسط شهرداری، گفت: شهرداری آمادگی خرید این ساختمان را دارد، اما مکان جایگزین و انتقال وزارت امور خارجه به آن دشوار است؛ بنابراین در حال حاضر تا زمانی که وزارت امور خارجه به این جمع‌بندی نرسد که قصد واگذاری این بنا را به مدیریت شهری دارد، ما نیز برنامه‌ای برای خرید آن نداریم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص این پرسش که آیا به جز خانه اتحادیه، خانه‌های تاریخی و در آستانه تخریب دیگری برای خرید در دستور کار دارید؟ گفت: وظیفه ذاتی سازمان زیباسازی، مرمت و خریداری خانه‌های تاریخی نیست. در خصوص خانه اتحادیه نیز مصوب شورا و ابلاغ شهرداری به ما سبب شد که این خانه را تملک کنیم. برای ادامه این روند نیز شهرداری باید به ما مجوز بدهد.

وی ادامه داد: در سازمان زیباسازی، بانک اطلاعاتی خانه‌های میراثی و در آستانه تخریب وجود دارد و اینکه کدام در اولویت تملک است، منوط به مجوز شورا و شهرداری است. در سال جدید هیچ برنامه‌ای برای خرید نداریم مگر اینکه به ما ابلاغ جدیدی شود.

به گزارش مهر، علیزاده در خصوص سرقت بخش‌هایی از در ورودی مدرسه عالی شهید مطهری، گفت: ارگان مربوطه و سازمان میراث فرهنگی استان باید در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهد و این موضوع به سازمان زیباسازی مرتبط نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین