کد خبر: ۳۲۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷

روسیه 80هزار تبعه خود را از مصر خارج می کند

آرکادی دورکوویچ معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه اعلام کرد، در حال حاضر حدود 80 هزار روس تبار در مصر حضور دارند که باید این کشور را ترک کنند و ارتش مصر قرار است بر خروج این جهانگردان روسی از این کشور نظارت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
روسیه بعد از سقوط هواپیمای مسافربری آن بر فراز صحرای سینای مصر و کشته شدن 224 سرنشین هواپیما، همه پروازهای خود را به آن کشور لغو کرده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دستور توقف پروازها را در روز جمعه داد. 

اولیچ ساوانوف رییس شرکت جهانگردی روسیه (روس توریزم) اعلام کرد که یک هزار و 200 گردشگر روس به کشورشان بازگشته اند، اما به مسافران بعدی اجازه ورود چمدان به داخل هواپیما داده نخواهد شد؛ اقدامی که به نظر می رسد در راستای تدابیر امنیتی احتیاطی و ممانعت از تکرار حادثه مشابه سقوط هواپیمای روز شنبه در دستور کار قرار گرفته است. 

منابع روسی نیز به نقل از ساوانوف اعلام کرده اند که عملیات برنامه ریزی و زمانبندی شده ای برای خروج گردشگران روس با نظارت ارتش مصر اجرا خواهد شد.

وی افزود: هواپیماها خالی به آنجا (مصر) خواهند رفت و اتباع روسیه را به کشورشان بازخواهد گرداند.

اتحادیه صنعت گردشگری روسیه نیز اعلام کرد که تقریبا همه گردشگرانی که قرار بود در روزهای آینده عازم مصر شوند پذیرفته اند که به جای مصر راهی کشور دیگر شوند.

خبرگزاری اینترفکس با اعلام این خبر به نقل از ایرینا تورینا سخنگوی اتحادیه صنعت گردشگری روسیه گزارش داد: به زودی مقصد پروازهایی که باید عازم مصر می شدند به مقصدی دیگر تغییر می کند و تقریبا همه گردشگران با این تغییر برنامه موافقت کرده اند. 

به گزارش ایرنا به نقل از بخش عربی رویترز، امروز شنبه رییس جمهوری مصر و همتای روسی اش در تماسی تلفنی بر ضرورت تقویت همکاری در زمینه امنیت پرواز شرکت های هواپیمایی روسی و از سرگیری پروازها در آینده نزدیک تاکید کردند.

یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به یک شرکت هواپیمایی روسی روز شنبه گذشته در منطقه صحرای سینای مصر سقوط کرد و همه 224 سرنشین این هواپیما کشته شدند. 

گروه تروریستی داعش در مصر مسوولیت سقوط این هواپیما را بر عهده گرفته است؛ مقام های مصری در زمان انتشار این خبر آن را رد کردند اما تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای مذکور تاکنون به نتیجه روشنی نرسیده است. شماری از شرکت های هوایی پروازهای خود را به شرم الشیخ به حالت تعلیق درآورده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین