کد خبر: ۳۲۹۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

هشدار نسبت به توزیع متادون در مراکز غیرمجاز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن هشدار نسبت به توزیع متادون در مراکز غیرمجاز، گفت: داروی متادون باید تنها به مراکز درمانی دارای مجوز ارایه شود زیرا در برخی مواقع شاهد توزیع این دارو در مراکز درمانی غیر مجاز هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه متادون‌درمانی به عنوان روشی برای درمان اعتیاد در کشور شناخته شده است، افزود:‌ متادون دارویی است که به مرور زمان جایگزین مواد مخدر می‌شود و فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ نحوه توزیع متادون باید از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی مدیریت شود به گونه‌ای که مصرف تنها در مراکز درمان اعتیاد و در حضور پزشک مربوطه انجام گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه داروی متادون نباید به غیر از مراکز درمانی مجاز عرضه شود، تصریح کرد: واقعیت آن است که مصرف بی‌ضابطه داروی متادون منجر به بروز مشکلاتی برای مصرف‌کننده خواهد شد، بنابراین عرضه آن بر اساس اصول مشخصی و در مراکز مجاز انجام شود. 

عباسی افزود: داروی متادون باید تنها به مراکز درمانی دارای مجوز ارایه شود زیرا در برخی مواقع شاهد توزیع این دارو در مراکز درمانی غیر مجاز هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظارت‌های خود را در زمینه نحوه توزیع داروی متادون گسترده‌تر کنند تا این دارو به صورت کنترل شده موردمصرف قرار گیرد.

پیش از این عضو هیات علمی بیمارستان لقمان حکیم از آمار بالای مسمومیت کودکان با متادون خبر داد وافزود: مسمومیت با مواد مخدر در راس مسمومیت با داروهای غیرقانونی در کشور قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین