کد خبر: ۳۲۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

زمان ششمین جلسه دادگاه بابک زنجانی

وکیل بابک زنجانی از برگزاری ششمین جلسه رسیدگی به پرونده موکلش در روز دوشنبه 18 ابان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول کوهپایه زاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: براساس اعلام دادگاه، ششمین جلسه فردا دوشنبه و جلسات بعدی نیز به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

وکیل بابک زنجانی درر پاسخ به این سئوال ایرنا که آیا روند علنی بودن جلسه دادگاه ادامه دارد، گفت: از آنجا که غیرعلنی بودن جلسه اعلام نشده است، طبیعتا جلسه فردا نیز همانند پنج جلسه گذشته به صورت علنی برگزار می شود.

کوهپایه زاده در خصوص اینکه آیا آنگونه که در فایل بابک زنجانی نوشته شده بود، وی دفاعیات محرمانه نیز دارد که نمی خواهد در دادگاه قرائت کند، اظهار کرد: تشخیص قرائت آن قسمت از دفاعیه برعهده موکلم است؛ و این قسمت دفاعیه دارای وجهی است که شاید در جلسه علنی بیان آن ضرورت نداشته باشد.

وی ادامه داد: دفاعیات موکلم همان است که در دادگاه قرائت می کند؛ دادگاه می شنود؛ صورتجلسه می شود و به امضای موکلم می رسد.

به گزارش ایرنا، تاکنون پنج جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی بصورت علنی بر پا شده است که جلسه پنجم ، دهم آبان برگزار شد. 

نماینده دادستان در سه جلسه نخست، کیفرخواست 238 صفحه ای متهمان نفتی را قرائت کرد و بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از جلسه چهارم شروع به قرائت دفاعیات 200 صفحه ای خود کرد که قرائت این دفاعیات همچنان ادامه داد.

قاضی صلواتی در جلسه چهارم دادگاه، خطاب به بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی گفته بود که اتهام شما براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکی ، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو عنوان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین