کد خبر: ۳۲۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
پرونده قتل مردی که زباله جمع می کرد بسته شد

ماموران شهرداری به قتل شبه‌عمد محکوم شدند

پس از یک سال رسیدگی، پرونده قتل علی چراغی به دست چهار نفر از عوامل پیمانکاری شهرداری تهران با تایید حکم قتل شبه‌عمد برای متهمان از سوی دیوان عالی کشور بسته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ساعت ١٠:٣٠ صبح ١٦ مرداد ٩٣ علي چراغي ٤١ ساله همراه پسر ١٤ ساله خود، ابوالفضل سوار بر يك دستگاه وانت پيكان سفيد مشغول جمع‌آوري پسماندهاي زباله در خيابان ايزدي‌پناه تهرانپارس بودكه با اعتراض چهار نفر از عوامل پيمانكاري شهرداري تهران مبني بر نداشتن مجوز شهرداري براي جمع‌آوري زباله روبه‌رو شد. آنها «جمع‌آوري زباله بدون مجوز شهرداري» را غيرقانوني اعلام كردند و از مرحوم چراغي خواستند تا براي تهيه مجوز همراه آنها به شهرداري برود اما مقتول مخالفت كرد و به اين ترتيب درگيري لفظي بين آنها به نزاعي دسته‌جمعي منجر شد.

با شدت گرفتن درگيري، سه نفر از عوامل پيمانكاري، مقتول را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سرانجام، محمد، متهم رديف اول پرونده ضربه‌اي به صورت مقتول وارد و او را نقش بر زمين كرد. مقتول كه با سر به زمين خورده بود، بيهوش شد و چهار متهم نيز پا به فرار گذاشتند. مقتول به بيمارستان منتقل شد اما پس از هفت روز به دليل «ضربه مغزي ناشي از اصابت جسم سخت» جان خود را از دست داد.

با تشكيل پرونده‌اي در اين خصوص، پليس وارد عمل شد و هر چهار متهم را دستگير كرد. ٣١ مرداد امسال، پرونده متهمان براي صدور راي به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عزيزمحمدي ارسال شد و قضات پس از بررسي حرف‌هاي طرفين، حكم قتل شبه عمد و حبس براي متهمان صادر كردند كه اين راي با تاييد در شعبه ٢٩ ديوان عالي كشور در آستانه اجرا قرار دارد.

اين در حالي است كه خانواده مرحوم چراغي به حكم صادر شده اعتراض كرده‌اند. برادر علي چراغي در واكنش به تاييد راي قتل شبه‌عمد  گفت: «براي صدور اين حكم به هيچ كدام از حرف‌هاي پسر برادرم كه در صحنه درگيري حضور داشت و ضربه با پنجه بوكس به سر پدرش را ديد توجهي نشده است. شاهدان عيني حادثه هم گفته‌اند كه متهمان به برادرم حمله كردند و او را به‌شدت كتك زدند. ما به اين راي اعتراض داريم.»

آقاي چراغي ادامه داد: «آن‌طور كه به ما گفته شده، قضات براي صدور راي به عدم اصابت جسم سخت مانند پنجه بوكس به سر برادرم استناد كرده‌اند و گفته‌اند كه برادرم با پشت سر به زمين خورده و همين حادثه باعث فوتش شده است. در حالي كه ضربه با پنجه بوكس به گيجگاه برادرم زده شده كه ناحيه حساس سر است. متهم اصلي قتل در اعترافاتش تاييد كرده كه ١٠ سال بوكسور بوده و پسر برادرم هم پنجه بوكس را در دستان او ديده بود. برادر مرحوم چراغي راي صادر شده را منصفانه ندانست و گفت: «برادرم براي به دست آوردن روزي حلال كار مي‌كرد. او چهار فرزند دارد. ما به حكم اعتراض مي‌كنيم و اميدواريم قضات با توجه بيشتر راي صادر كنند.»

منبع: اعتماد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین