کد خبر: ۳۲۹۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

در دومین روز از نمایشگاه مطبوعات چه می‌گذرد؟

بزرگترین گردهمایی رسانه‌ای کشور که بیست و یکمین دوره را به خود می‌بیند، در دومین روز و پس از افتتاح رسمی با حضور رییس جمهور، با حضور مردم گرمتر از روز گذشته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
از جمله اقدامات جدید نمایشگاه مطبوعات رساندن صداهای آزاردهنده به حداقل است.

معاون مطبوعاتی پیشتر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای جلوگیری از لوازم صوتی آزاردهنده در نمایشگاه مطبوعات اندیشیده شده است؟ توضیح داده بود: این بخش از نمایشگاه جزو نشاط نمایشگاه محسوب می‌شود اما امسال با تدابیری که اندیشیده شده است و به ویژه با کاهش سقف متراژ‌های رسانه‌های بزرگ از جمله خبرگزاری‌ها که به 96 متر کاهش پیدا کرده است،‌ دو، سه محل در نمایشگاه تعبیه شده است که گفت‌وگوها در آنجا انجام شود. تالارهایی هم طراحی شده که اگر رسانه‌ای مهمان ویژه‌ای داشت به جای اینکه مزاحم تردد دیگران باشد با یک هماهنگی در این تالارها برنامه خود را اجرا کند.

بنابراین در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات دیگر خبری از سرو صدای آزاردهنده بلندگوهای رسانه‌ها در نمایشگاه نیست و این اتفاق آرامش خاصی را به نمایشگاه و غرفه‌داران داده است.

اما مردمی که این روزها برای بازدید از نمایشگاه مطبوعات به مصلی تهران می‌آیند، انگیزه‌های متفاوتی را برای این حضور مطرح می‌کنند؛ بعضی از آنها برای دیدن هنرمندان و مسئولان آمده‌اند، برخی برای دیدن روزنامه‌ها و اهالی رسانه‌های مورد علاقه‌اشان و برخی نیز به طور کلی برای آشنایی با رسانه‌ها. عده‌ای از آنان هم معتقدند که نمایشگاه باید برای گروه‌های سنی مختلف برنامه داشته باشد و غرفه‌ها را طراحی کند تا تمام اعضای خانواده در کنار هم بتوانند برای بازدید به این محل بیایند.

در دومین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات، مراسم افتتاحیه رسمی با حضور رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و پس از آن درهای نمایشگاه با دو ساعت تاخیر نسبت به روزهای معمول، از ساعت 11 به روی علاقه‌مندان رسانه و مخاطبان باز شد.

نمایشگاه مطبوعات در عصر دومین روز قرار است با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی همراه باشد. بر این اساس نشست بررسی چالش‌های دسترسی آزاد به اطلاعات، امروز در نمایشگاه مطبوعات برگزار خواهد شد.

این نشست از ساعت 18 تا 19:30 امروز 17 آبان ماه در محل‌ نشست‌های جنبی نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود.

«چالش‌های دسترسی آزاد به اطلاعات» اولین نشست از سلسله نشست‌های هشت گانه‌ای است که دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها در ایام نمایشگاه برگزار می‌کند.

این نشست تخصصی با حضور باقر انصاری، استاد حقوق ارتباطات و حسن نمکدوست استاد دانشگاه و مدیر مرکز مطالعات همشهری برپا می شود.

علاوه بر نشست بررسی چالش‌های دسترسی آزاد به اطلاعات، رییس اتحادیه روزنامه‌نگاران ‌آلمان نیز قرار است عصر امروز در نمایشگاه مطبوعات حاضر شود.

دکتر کرستین دیتر زارم عصر امروز از ساعت 18 الی 19:30 در میزگرد تخصصی بخش بین‌الملل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور می‌یابد.

امروز دو میزگرد دیگر با حضور رئیس دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه با عنوان آشنایی با خبرگزاری آناتولی ساعت 14 الی 15:30 برگزار خواهد شد.

همچنین نشست خبرنگار رادیو ای آر دی آلمان با عنوان آشنایی با رادیوی آی آر دی، جایگاه رادیو در میان رسانه‌های کشور آلمان و تاثیر رسانه‌ها بر سیاست دیپلماسی آن کشور برگزار خواهد شد.

ویژه‌نامه دومین روز از نمایشگاه مطبوعات را روزنامه اطلاعات منتشر کرد. در این ویژه‌نامه گزارش‌هایی از نشست خبری دکتر انتظامی با اهالی رسانه پیش از آغاز نمایشگاه و گزارشی از افتتاح رسمی نمایشگاه با حضور رییس جمهور منتشر شده و به جزئیات نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی که قرار است در نمایشگاه برگزار شود اشاره شده است.

به گزارش ایسنا، اما در غرفه‌های نمایشگاه، انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران عکس‌های برگزیده جشنواره عکاسان مطبوعاتی را در حوزه‌های مختلف اجتماعی‌، سیاسی‌، فرهنگی‌، ورزشی و بین الملل در معرض دید بازدیدکنندگان بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گذاشته است.

مردم و اصحاب رسانه همچنین با حضور در غرفه ایثار و مقاومت خاطرات خود را با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت بیان می‌کنند.

غرفه چهره‌ها و تجربه‌ها در نمایشگاه مطبوعات که برای اولین بار راه اندازی شده است‌، لذت دانایی و تجربه شیرین روزنامه نگاری را با حضور پیشکسوتان رسانه‌ ای می‌شود تجربه کرد.

ماهنامه خط خطی امسال علاوه بر فعالیت‌های ویژه نشریه خود به عنوان رسانه تخصصی حوزه طنز و کارتن از ظرفیت نمایشگاه مطبوعات و بازدیدکنندگان برای برخوردی متفاوت با مسائل سیاسی، اجتماعی‌، از دریچه طنز و کارتن استفاده کرده است و هواپیمای متفاوتی را برای فرود در نمایشگاه طراحی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین