کد خبر: ۳۲۹۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

چرا حزب الله باید به سوریه می‌رفت؟

محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان تاکید کرد ما براین مسئله پافشاری می‌کنیم که رئیس جمهور جدید لبنان را در سریع‌ترین زمان ممکن انتخاب کنیم و هرگز نمی‌پذیریم که نهادهای قانونی حتی در صورت اختلاف درباره شخصیت رئیس جمهور آتی و وابستگی و ویژگی‌هایش تعطیل شود.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد حزب الله با رفتن به سوریه، خطر استراتژیکی را از لبنان دور کرد و خواهان دور شدن این خطر از سوریه است، زیرا سبب تقویت ثبات لبنان هم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان تاکید کرد ما براین مسئله پافشاری می‌کنیم که رئیس جمهور جدید لبنان را در سریع‌ترین زمان ممکن انتخاب کنیم و هرگز نمی‌پذیریم که نهادهای قانونی حتی در صورت اختلاف درباره شخصیت رئیس جمهور آتی و وابستگی و ویژگی‌هایش تعطیل شود.

وی افزود ما خواهان ادامه فعالیت دولت و پارلمان و تداوم نشست‌هایشان هستیم، اگر ما درباره این مسئله اختلاف داریم، نباید درباره این مسئله که وطن باید برای همه فرزندانش باشد و هیچ کس نتواند دیگری را منزوی کند یا کنار بزند، اختلاف داشته باشیم.

رعد تاکید کرد ما خواهان آن هستیم تا کشورمان بر اساس یک دیدگاه روشن و هدفمندی که به درستی دشمن را تشخیص دهد و چگونگی تعامل با دوستان را بداند، رشد کند و توسعه یابد و بداند که چگونه منافعش را در برابر کسانی که به باج‌خواهی از ما می‌پردازند، حفظ کند. ما خواهان آن هستیم که مردم ما به عنوان یک قدرت منسجم رشد و پیشرفت کند و بتواند با خطرات استراتژیکی دشمنان استراتژیکش مقابله کند و همچنین روابط گرم و حسنه‌ای میان تمام طیف‌های این ملت برقرار شود. ما همچنین خواهان آن هستیم تا نهادهای قانونی به صورت منظم بر اساس این شیوه و دیدگاه هدفمند و واضح فعالیت کند.

رعد گفت شرط بستن و تکیه بر انتخاب رئیس جمهور از سوی اکثریتی که دیدگاه واضح و شفافی برای مقابله با خطراتی که وطن را تهدید می‌کند، ندارد، می‌تواند به از بین رفتن و نابودی تمام میهن با امضای قانونی منجر شود، ولی میهن اکنون محفوظ مانده است و ما منتظر امضای قانون اساسی(انتخاب رئیس جمهور) به خاطر حفظ دستاوردهای مجاهدان مقاومت و دستاوردهای ملت هستیم.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد ما دشمن اسرائیلی را در قفس معادله بازدارندگی قرار داریم که پس از جنگ جولای 2006 به این موفقیت دست یافتیم و به همین سبب امروز این دشمن از واکنش مقاومت به هر اقدامی که رژیم ممکن است مرتکب شود، وحشت دارد. ولی تکفیری‌ها اساسا هیچ شیوه و محاسباتی ندارند و به همین سبب ما را بر این می‌دارد که هر لحظه منتظر خطرات آنها باشیم و به همین سبب باید همواره محتاط و بیدار باشیم و دائما تحرکات آنها را رصد کرده و با خطر آنها مقابله کنیم.

رعد با اشاره به خطرات تکفیری‌ها برای امت اسلام به ویژه در لبنان و سوء استفاده برخی طرف‌ها از آنها برای بسط نفوذشان علیه رقیبان سیاسی خود، حوادث اخیر عرسال را شاهدی در این زمینه دانست که برخی طیف‌های لبنانی از هرج و مرج و اقدامات تروریست‌های تکفیری برای تقویت برگ های برنده خود با هدف قبضه قدرت در لبنان بهره برداری می‌کنند.

وی بدون اشاره مستقیم به جریان 14 مارس به عنوان طرفی که از اقدامات تروریست‌های تکفیری سود می‌برد و بر آن حساب باز کرده است، از این جریان وگروه‌های همسو خواست بر تروریست‌های تکفیری که در خدمت طرح‌های دشمنان هستند، حساب باز نکنند.

رعد گفت ما گام بزرگی در مقابله با خطر تکفیری‌ها برداشتیم و آنچه اکنون در سوریه جریان دارد از باب تکمیل دستاوردها برای حل سیاسی بحران است که این طرف‌ها هیچ یک از اهدافشان را محقق نکردند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد ما فضاهای مذاکرات و نشست‌هایی را که در سطح بین المللی در وین برای حل سیاسی بحران سوریه انجام می‌شود، و نتایج آن را زیر نظر داریم و دنبال می‌کنیم که قطعا چنین تحرکات و مسائلی بر وضع ما در لبنان تاثیر می‌گذارد، ولی ما با صراحت و شفافیت و بدون هر گونه توهم و بدون این‌که بخواهیم مردم خود را فریب دهیم، به بسیاری از طرف‌هایی که در وین شرکت می‌کنند، اعتماد نداریم،‌زیرا ما نمی‌توانیم به این طرف‌هایی که تروریست‌های تکفیری را به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز می‌کنند، اعتماد کنیم تا بتوانند به دستاوردهایی برسند که به مثابه برگ برنده قوی برای آنهاست تا از آنها در میز مذاکرات بهره برداری کنند، آنها به باج خواهی از ملت‌های سوریه و لبنان و تمام امت اسلام از طریق ریختن خون فرزندانشان و ایجاد رعب و وحشت و تضعیف آنها دست می‌زنند، آنها(در اشاره به غربی‌ها و رژیم‌‌های عرب حامی تروریست‌های تکفیری) از تروریست‌های مسلح برای اعمال نفوذ و سلطه خود استفاده می‌کنند.

این در حالی است که ما درک می‌کنیم که برخی از پادشاهی‌های نفتی در منطقه ما از این ارتش سری خود یعنی داعش و برادرانش حمایت می‌کنند و آنها را برای اعمال نفوذ خود به زیان خون و جان و تمدن و امنیت ملت‌های منطقه مورد استفاده قرار می‌دهند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در پایان تصریح کرد ما خطر استراتژیکی را از لبنان دور کردیم، ما می‌خواهیم این خطر از سوریه نیز دور شود، زیرا رفع این خطر از سوریه، ثبات لبنان ما را هم تقویت می‌کند، ما وقتی در سوریه می‌جنگیم، در حقیقت از خود و طرح‌مان دفاع می‌کنیم و صلح و ثبات کشورمان را تثبیت می‌کنیم در حالی که آنها(تکفیری‌های تروریست) برای سیطره دشمنان بر سرزمین‌هایمان به تجاوزگری دست می‌زنند، در حالی که آنها می‌دانند که در طرح سلطه‌گری دشمنان بر وطن و منطقه ما مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین