کد خبر: ۳۲۹۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

ناجا: متهمین به صورت ویدیو کنفرانس بازجویی می شوند

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری های ما وضعی و انتظامی، تقویت گشت های انتظامی، توسعه پایش های تصویری در سطح معابر و نقاط جرم خیز و الکترونیکی کردن اقدامات قضایی است.
آفتاب‌‌نیوز : رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از این پس متهمین از کلانتری به به محاکم قضایی اعزام نشده و بازجویی از آنان به صورت ویدیو کنفرانس در داخل کلانتری انجام می شود.
 
به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج افزود: بسترسازی برای انجام این امر فراهم شده و این طرح بزودی اجرایی خواهد شد و از طریق سیستم ویدیو کنفرانس، بازجویی و مصاحبه لازم از متهم در داخل کلانتری انجام و همان جا نیز تعیین تکلیف می شود.

وی جلوگیری از فرار مجرمین، جلب رضایت مردم، کوتاه کردن فاصله ها و اطاله دادرسی و صرفه جویی در منابع را از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح منابع انسانی که برای بدرقه متهم یا ارسال پرونده بکارگیری می کردیم را در پیشگیری های وضعی و انتظامی بکارگیری کرده و تعداد نفرات ما در این شرایط در معابر بیشتر خواهد بود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه با اشاره به کاهش هشت درصدی جرم سرقت در سطح کشور طی هفت ماهه سال جاری اظهار کرد: در اطلاعات و آمارهای ما بیشتر جرایم موجود در سطح کشور با کاهش روبرو شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری های ما وضعی و انتظامی، تقویت گشت های انتظامی، توسعه پایش های تصویری در سطح معابر و نقاط جرم خیز و الکترونیکی کردن اقدامات قضایی است.

سردار شرفی ادامه داد: علاوه بر این سیاست های قضا زدایی نیز وجود دارد که می تواند کمک بیشتری در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد که توامان دستگاه های قضایی و پلیس هم به عنوان ضابط در این زمینه تلاش های خواهند داشت.

به گفته وی بحث نزاع و درگیری جرم اول ما در سطح کشور است که ناشی از دلایل مختلف تربیتی و آموزشی و غیره است.

وی اظهار کرد: در استان کردستان به لحاظ فرهنگ خوب مردم و مشارکت جدی آنان در بحث امنیت، در هفت ماهه جاری در برخی از مولفه ها یا اصلا وقوع نداشته و یا اگر هم بوده 60 تا 70 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: ما اگر در آینده بتوانیم از سایر مولفه های پیشگیری بخصوص آموزش و آگاهسازی عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه ها و حوزه های فرهنگی بیشتر استفاده کنیم، مردم توجیه تر شده و قانون را بدانند جرایم کاهش پیدا خواهد کرد.

سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشگیری ناجا به منظور شرکت در همایش استانی روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های فرماندهی انتظامی به کردستان سفر کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین