کد خبر: ۳۳۰۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

مسجدجامعی: دنبال تشکیل خانه مشروطه در تهران هستیم

وزیر اسبق ارشاد و عضو فعلی شورای شهر تهران در غرفه خبرگزاری خبرآنلاین درباره لزوم تشکیل خانه مشروطه در تهران توصیه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : احمد مسجدجامعی چهره فرهنگی شورای شهر تهران درباره لزوم نگهداری از میراث فرهنگی پایتخت توسط نهادهای مدیریت شهری گفت: بخشهایی از اقدامات اخیر را که در شهرداری در حوزه خرید و مرمت آثار تاریخی انجام شده را ما در شورای شهر مطرح کردیم و خوشبختانه منشا اثر هم بود. طرحهایی مانند خانه مدرس هم مطرح شد.

او در ادامه گفت: ما طرح مسئله را در شورای شهر شروع کردیم و بخش خصوصی هم این موضوع توجه قرار داد و ورود کرد و این خانه را به زودی برای بهره برداری آماده می کند. خانه اتحادیه هم توسط مدیریت شهری در دست خرید و مرمت است. امیدواریم این شروعی برای فعال شدن و بازسازی خیابان تاریخی لاله زار باشد. برخی از حرکتهایی از این قبل نیز انجام شده بود و البته برای برخی از خانه های تاریخی هم پیشنهادهایی دادیم که عملیاتی نشد. تملک و مرمت خانه هایی مانند خانه بهبهانی، خانه شیخ فضل الله نوری، طباطبایی عملیاتی نشده است. قرار بود یکی از این خانه ها به عنوان خانه مشروطیت تهران باشد که فعلا این کار انجام نشده و دنبال این موضوع هستیم.

مسجدجامعی درباره بازسازی و احیای بافت تاریخی محله عودلاجان در منطقه ۱۲ هم گفت: این را من پیشنهاد دادم و امیدوارم انجام شود. برخی مسایل مربوط به بافت است مانند احیا و مرمت محله تاریخی عودلاجان. این مطالعات از سال ۷۶ و ۷۷ شروع شد و آن زمان نشریه ای به نام بچه های عودلاجان به نام عودلاجان به صورت کاملا محلی شروع شد و فهم مشترکی نسبت به میراث فرهنگی عودلاجان به وجود آورد. در شورای دوره گذشته هم سندی با مشارکت کسبه، شهرداری، میراث فرهنگی و ما به عنوان شورا شروع شد و تجربه نویی بود و امیدواریم این تجارب به نتیجه خوبی برای احیای این محله تاریخی منجر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین