کد خبر: ۳۳۱۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
از شوک تا اتحاد؛ اطلاع از آخرین اخبار مربوط به مبارزه علیه داعش

داعش‌ و جهان پس از حملات‌ پاریس/ دستگیری 16 نفر در عملیات ضدتروریستی بلژیک

بعد از انفجارهای بیروت، حملات مرگبار داعش به پاریس و ثابت‌شدن سقوط هواپیمای روسی در مصر براثر اقدام تروریستی گروه داعش، که هرکدام صدها کشته و زخمی به جا گذاشته‌اند، اکنون جهان به تدارک ائتلاف و جبهه‌ای جدید و قوی‌تر برای مبارزه با این گروه تروریستی برخواسته است؛ چراکه اهداف و قربانیان داعش حالا تنها در سوریه و عراق نیستند؛ بلکه داعش در فکر اقداماتی وحشتناک در خارج از مرزهای این دو کشور است. اقداماتی که پاپ فرانسیس از آن به عنوان "قطعه‌ای از جنگ جهانی سوم" یاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- بحران سوریه بعد از 5 سال، حالا به کل جهان گسترش پیدا کرده و حملات مرگبار اخیر گروه تروریستی داعش به پاریس، جهان را از یک سو در شوکی غم‌انگیر فرو برده و از سوی دیگر به تحرکی جدید و متحدتر از قبل برای مبارزه علیه داعش و نابودی آن وا‌داشته است. اما آیا این‌بار جهان علیه داعش یکصدا و یکپارچه می‌شود؟ شواهد بعد از حملات پاریس تا حدودی نسبت به ایجاد این جبهه متحد جهانی خوشبینانه و مثبت است. به‌نظر می‌رسد که اکنون کشورهای مختلف جهان به این درک رسیده‌اند که "داعش" یک "خطر بزرگ و فاجعه‌‌‌آور" و یک "درد مشترک" است؛ بنابراین برای از بین‌بردن آن باید برخی کشورها از مواضع و خواسته‌های خود کوتاه و برخی دیگر نیز همکاری بیشتری از خود در این میدان نبرد نشان دهند.

شما می‌توانید در این صفحه، تصاویر و اخبار لحظه‌به‌لحظه از مبارزه علیه داعش را پیگیری کنید.

 *نیروهای ویژه پلیس فرانسه از بامداد امروز (چهارشنبه) عملیاتی(اینجا) را برای بازداشت یکی از مظنونان در حومه شمالی پاریس آغاز کرده‌اند و احتمال می‌رود که این فرد در پشت حملات، بمبگذاری و تیراندازی‌های اخیر پاریس باشد. گفته می‌شود که در این منطقه صدای تیراندازی به گوش می‌رسد. منابع آگاه از زخمی شدن چند مأمور پلیس خبر داده‌اند.  واحد ضد ترور پلیس فرانسه دست به یورشی در شمال پاریس زده است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که هدف از این یورش دستگیری عبدالحمید اباعود، مظنونی است که تصور می‌شود مغز متفکر حملات اخیر پاریس است.


*وزیر خارجه آمریکا می‌گوید سوریه شاید فقط 'چند هفته' تا 'گذار کلان' فاصله داشته باشد. جان کری روز سه‌شنبه در پاریس گفت که پس از مذاکرات بین‌المللی اخیر در وین درباره بحران سوریه، "چند هفته" به حل این بحران باقی مانده و برقراری آتش‌بس بین حکومت سوریه و مخالفان، شاید تا چند هفته دیگر ممکن شود. او افزود که این توافق مشترک با حضور ایران و روسیه در میز مذاکره که "در چهار سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده" ممکن شده است.

*چهار روز پس از حملات مرگبار در پاریس که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته، بازی دوستانه بین تیم ملی فوتبال آلمان و هلند که قرار بود دیشب در هانوفر آلمان برگزار شود، به دلیل پیدا شدن یک بسته مشکوک در نزدیکی محل بازی، لغو شده است. بر اساس گزارش ها نیروهای امنیتی و پلیس دقایقی پس از باز شدن درها به روی تماشاگران و پیش از شروع بازی، از آنها خواستند استادیوم را ترک کنند. یک کنسرت هم به دلیل تهدیدهای امنیتی در این شهر، لغو شده است.(اینجا)

*خطوط هوایی ایرفرانس تایید کرده است که دو پرواز این شرکت از آمریکا به فرانسه پس از شروع پرواز در معرض تهدید افراد ناشناس قرار گرفته اند. این شرکت گفت که به عنوان اقدامی احتیاطی و برای انجام همه بازرسی های امنیتی لازم تصمیم گرفت فرود اضطراری هر دو هواپیما را درخواست کند. پرواز شماره ای اف ۵۵ از فردوگاه دالس شهر واشنگتن به شارل دو گل پاریس می رفت و پرواز ای اف ۶۵ از فرودگاه لس آنجلس هم راهی همین فرودگاه در پاریس بود. پرواز ای اف ۵۵ در هالیفکس کانادا و در پرواز دیگر در شهر سالت لیک ایالت یوتا به زمین نشستند.

حملات تروریستی از پاریس تا پاریس+تصاویر

فرانسه، ترکیه، تونس، کویت، مصر، عربستان و لبنان از جمله کشورهایی هستند که در سال جاری میلادی شاهد حملات تروریستی به دست عوامل گروه های تروریستی از جمله داعش بوده اند.(اینجا)

*عملیات ضدتروریستی در شمال پاریس اندکی آرام گرفته و گزارشاتی منتشر شده مبنی بر اینکه مظنونان یا کشته و یا بازداشت شده‌اند.  براساس گزارش رسانه‌ها، در این حمله دست‌کم دو نفر کشته شده‌اند. یکی از این افراد زنی است که خود را با کمربند انتحاری منفجر کرده است. همچنین پلیس 7 تن دیگر را بازداشت کرده است. یک منبع نزدیک به این عملیات نیز گفته است که در تیراندازی در محله سَن دُنی پاریس، شماری از ماموران پلیس زخمی شده‌اند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه گزارش داده که این تیراندازی در نزدیکی استادیومی صورت گرفته که سه مهاجم انتحاری بمب‌های همراه خود را منفجر کرده بودند.

 ترکیه برای پایان دادن به حضور داعش در مرزهایش وارد عمل می‌شود

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه کشورش طرح‌هایی برای پایان دادن به وجود داعش در مرزهای ترکیه دارد، اعلام کرد: در زمان تکمیل این طرح‌ها، عملیات نظامی ترکیه بعد وسیعتری می‌گیرد و در روزهای آتی شاهد این امر خواهید بود.

بارزانی: داعش را می‌توان در چند ماه شکست داد

بارزانی، رئیس تشکیلات امنیتی اقلیم کردستان عراق معتقد است که گروه تروریستی داعش را می‌توان ظرف چند ماه یا حتی هفته شکست داد به این شرط که جامعه جهانی به تحقق این هدف متعهد باشد.

 اوباما: همواره از مبارزه روسیه با داعش حمایت کرده‌‌ام

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت که همواره از مبارزه روسیه با داعش حمایت کرده است.  به گزارش خبرگزاری "بلومبرگ"، اوباما قصد دارد شخصاً به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بگوید که انتظار دارد مسکو به مبارزه با داعش در سوریه توجه بیشتری نشان دهد. رئیس‌جمهور آمریکا افزود روسیه تا به حال توجه بیشتری به حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نشان داده اما شاید اطلاعات مربوط به انفجار بمب در هواپیمای روسی ایرباس A321 در آسمان مصر موضع مسکو را تغییر دهد. اوباما گفت روسیه "شریک سازنده‌ای در وین" بوده اما افزود هنوز اختلافاتی درباره سرنوشت بشار اسد وجود دارد.

 بازداشت چند تروریست در کرمانشاه

روابط عمومی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از دستگیری و انهدام یک تیم تروریستی طی روزهای اخیر در این استان خبر داد.

*پلیس دانمارک روز چهارشنبه یکی از دو ترمینال فرودگاه «کاستروپ» در کپنهاگ را به دلیل وجود یک شئی مشکوک تخلیه کرد.(اینجا)

 اولاند: روسیه، آمریکا و فرانسه علیه داعش ائتلاف تشکیل دهند

رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داد یک ائتلاف فراگیر با شرکت واشنگتن، مسکو و پاریس برای جنگ با داعش تشکیل شود.(اینجا)

 *داعش اعلام کرد که گروگانهای چینی و نروژی را اعدام کرده است.

 *تشدید بمباران «پایتخت» داعش؛ انتقال خانواده‌های سران داعش به موصل

براساس گزارش منابع خبری، حملات هوایی فرانسه و روسیه در رقه ۳۳ کشته در میان افراد داعش برجای گذاشته است. همچنین گفته شده است که سران داعش در حال انتقال خانواده‌های خود از رقه به موصل هستند.

برای اولین‌بار از زمان آغاز عملیات روسیه علیه نیروهای گروه تروریستی داعش در سوریه این کشور از بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت خود استفاده کرده است. توپولف-160 بزرگترین و سنگین‌ترین هواپیمای جنگی جهان به حساب می‌آید.
داعش‌ و جهان پس از حملات‌ پاریس/اعدام 2 گروگان‌ چینی و نروژی/ تشدید بمباران داعش

آماده‌باش سازمان‌های امنیتی هند

انتشار فایل صوتی منتسب به داعش که در آن جوانان بنگال غربی هند را به جهاد دعوت کرده است، باعث آماده باش سازمان های امنیتی هند شد.(اینجا)

 فرار گسترده داعشی‌ها از رقه

به گواهی یکی از ساکنان شهر رقه در سوریه، تروریست‌های داعش پاسگاه‌های خود در این استان را ترک کرده و به سوی ترکیه فرار می‌کنند.(اینجا)

روسیه: تانکرهای نفتی داعش را شکار کردیم

روسیه اعلام کرد که تانکرهای نفتی متعلق به گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادده است.(اینجا)

 انتشار عکس "قوطی حاوی بمب در هواپیمای روسی" توسط داعش

داعش عکس یک قوطی نوشیدنی غیرالکلی "شوئپس" را منتشر کرد و مدعی شد که مواد منفجره داخل این قوطی باعث سقوط هواپیمای روسی شده است. 
داعش‌ و جهان پس از حملات‌ پاریس/اعدام 2 گروگان‌ چینی و نروژی/ تشدید بمباران داعش

واشنگتن‌پست: اباعود کشته شده‌ است

واشنگتن‌پست خبر داده است که عبدالحمید اباعود، طراح ۲۸ ساله عملیات تروریستی پاریس در یورش پلیس به محله سن دنی کشته شده است. دادستان پاریس هم گفته است که اباعود در بین دستگیرشدگان نیست.

پلیس فرانسه 25 نفر را دستگیر کرد

پلیس فرانسه در عملیاتی گسترده در چندین شهر این کشور، 25 نفر را دستگیر و 34 قبضه سلاح را ضبط کرد و شمار کل مظنونان دستگیر شده در ارتباط با حوادث تروریستی پاریس را به 60 تن رساند.(اینجا)

انگلیس ناو جنگی به خاورمیانه اعزام می‌کند

انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که یکی از پیشرفته ترین ناوهای جنگی اش را برای پشتیبانی از ناو هواپیمابر فرانسوی در مبارزه با داعش، به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.(اینجا)

روسیه: ولید المعلم به مسکو می‌آید

معاون وزیر امور خارجه روسیه از سفر قریب‌الوقوع رییس دستگاه دیپلماسی سوریه به مسکو خبر داد.(اینجا)

پنتاگون: برنامه‌ای برای عملیات نظامی هماهنگ با روسیه علیه داعش نداریم

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر، واشنگتن برنامه‌ای برای آغاز عملیات‌های نظامی هماهنگ با روسیه علیه داعش ندارد.(اینجا)

احتمال برقراری آتش‌بس در دمشق

یک منبع نزدیک به معارضان سوری ازاحتمال برقراری آتش بس قریب الوقوع درمناطق نزدیک دمشق پایتخت سوریه خبر داد.(اینجا)

تلگرام 78 کانال مرتبط با داعش را مسدود کرد

سامانه روسی پیام رسان تلگرام اعلام کرد 78 کانال مرتبط با گروه تروریستی داعش را مسدود کرده است.(اینجا)

حمایت ایتالیا از ائتلاف پیشنهادی روسیه علیه داعش

نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که تلاش‌های روسیه برای تشکیل ائتلافی بزرگ علیه داعش پیشنهاد کاملا مناسب و درستی است.(اینجا)

 قدردانی اوباما از پوتین در ارتباط با مذاکرات سوریه

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از نقش روسیه در گفت‌وگوهای روز شنبه وین برای پایان بحران سوریه قدردانی کرده است و همزمان رئیس‌جمهور اتریش در دیداری با پادشاه اردن گفته دو کشور به گذار فوری سیاسی در سوریه خوشبین نیستند.

حمله جنگنده‌های روسی به منابع نفتی داعش

جنگنده‌های روسیه با هدف قرار دادن محموله‌های نفتی وابسته به داعش تلاش می‌کنند تا منابع نفتی این گروه تروریستی را بخشکانند. روسیه اعلام کرده که در یک روز 206 موضع تروریست‌ها در سوریه را بمباران کرده است.(اینجا)

 بشار اسد: تا تروریست‌ها هستند سخن گفتن از مرحله سیاسی بی‌فایده است

بشار اسد در گفتگو با شبکه تلوزیونی ایتالیا تاکید کرد که تروریست‌ها در سوریه هیچ جایی ندارند و مادامی که آنها را از بین نبریم سخن گفتن از تدوین جدول زمانی برای آغاز مرحله سیاسی بی‌فایده خواهد بود.(اینجا)

 روسیه و آمریکا مواد قابل استفاده در تولید بمب‌های کثیف را از قطب جنوب خارج کردند

مقامات مسکو اعلام کردند که روسیه و آمریکا مواد قابل استفاده در تولید بمب‌های کثیف خود را را از منطقه قطب جنوب خارج کردند.(اینجا)

 اخبار تایید نشده از کشته شدن مغز متفکر حملات پاریس

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع اطلاعاتی فرانسوی از کشته شدن مغز متفکر حملات پاریس خبر داد. این درحالی است که مسئولان رسمی فرانسه دیروز تاکید کردند که این فرد در بین قربانیان یا دستگیر شدگان عملیات روز چهارشنبه پلیس در پاریس نبوده است.(اینجا)

داعش نیویورک را تهدید به حمله کرد

مقام‌های شهر نیویورک روز پنجشنبه از انتشار ویدئویی خبر دادند که در آن، داعش این شهر را تهدید به حمله مسلحانه کرده است.(اینجا)

ادعای بمب‌گذاری در هواپیمای عازم مصر

یک فروند هواپیمای مسافربری که از لهستان عازم مصر بود به دلیل ادعای وجود بمب در هواپیما از سوی یکی از مسافران، در بلغارستان به طور اضطراری بر زمین نشست.(اینجا)

آغاز آتش‌بس 15 روزه در غوطه شرقی دمشق

منابع سوری اعلام کردند که حومه شرقی پایتخت سوریه که از آن به عنوان "غوطه شرقی" یاد می‌شود از صبح امروز (پنج شنبه) به مدت 15 روز شاهد آتش بس میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح خواهد بود.

چین: از داعش انتقام می‌گیریم

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد عاملان اعدام یک شهروند چینی را در خاورمیانه «تحت تعقیب» قرار خواهد داد.

لغو سفرهای اردویی انگلیس به فرانسه

وزارت خارجه انگلیس در پی حملات پاریس از مدارس این کشور خواست اعزام اردوهای آموزشی به فرانسه را متوقف کنند.

تایید کشته‌شدن عبدالحمید اباعود

مقامات فرانسوی تأیید کردند که «عبدالحمید اباعود» در میان کشته‌شدگان عملیات پلیس فرانسه بوده است. دادستان فرانسه بعدازظهر امروز ( پنجشنبه ۲۸ آبان) اعلام کرد که بررسی‌های انجام شده، هویت «‌عبدالحمید اباعود» را تأیید کرده است و وی یکی از کشته شدگان عملیات دیروز صبح پلیس ویژه فرانسه در منطقه سن‌دنی در شمال پاریس بوده است.

*مجلس فرانسه وضعیت فوق‌العاده در  این کشور را برای سه ماه تمدید کرد. از این پس ماموران پلیس‌ این کشور می‌توانند حتی در مواقعی که مشغول انجام وظیفه نیستند، اسلحه خود را همراه داشته باشند.

پاپ جنگ‌افروزان را لعنت کرد

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان در موعظه‌های روز پنجشنبه خود در واتیکان، مسببان جنگ و جنگ‌افروزان را لعنت کرد.(اینجا)

 مالزی و آمریکا توافقنامه همکاری در مبارزه با تروریسم امضا کردند

مالزی و آمریکا با امضای توافقنامه‌ای نسبت به توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای مبارزه با تروریسم متعهد شدند.(اینجا)

فرانسه پایگاه‌های اینترنتی مبلغ افراطی‌گری را مسدود می‌کند

نمایندگان پارلمان فرانسه پنجشنبه در چارچوب وضع اضطراری به دولت این کشور مجوز دادند پایگاه‌های اینترنتی و شبکه های اجتماعی را که در آنها تروریسم تبلیغ یا تبلیغ اقدامات تروریستی می شود، مسدود کند.

رئیس‌جمهور فرانسه دستور تشدید حملات به گروه تروریستی داعش را صادر کرد

 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه دستور تشدید حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش را در عراق و سوریه صادر کرد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز پنجشنبه پس از نشست اولاند با وزرای کابینه کشور، در بیانیه ای اعلام کرد: اولاند دستورات لازم را برای تشدید عملیات نظامی علیه داعش در سوریه و عراق را صادر کرد.

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ضد داعش فرانسه را تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل درقطعنامه ای که یک هفته پس از حملات پاریس با اجماع به تصویب رسید ، به کشورها اجازه داد 'هرنوع تدابیر لازم ' را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اتخاذ کنند.

*در واکنش به حملات پاریس وزرای اتحادیه اروپا توافق کرده اند که حفاظت از مرز های خارجی این اتحادیه را تقویت کنند. بر اساس این توافق همه مسافرانی که وارد منطقه شنگن می شوند قبل از ورود مورد بازرسی سخت تر قرار خواهند گرفت. شنگن شامل ۲۶ کشور اروپایی است که قرارداد ورود آزاد برای افرادی را امضا کرده اند که روادید یکی از این کشور ها را داشته باشد.

 اعلام بالاترین سطح هشدار امنیتی در بروکسل

دولت بلژیک سطح هشدار امنیتی در بروکسل، پایتخت این کشور را به بالاترین حد ممکن رسانده است. این هشدار به این معناست که خطری جدی و قریب الوقوع این کشور را تهدید می‌کند. پس از حملات هفته گذشته پاریس تدابیر امنیتی در چند کشور اروپایی تشدید شد.

دبکا: روسیه می‌خواهد مقر اصلی داعش را با خاک یکسان کند

پایگاه صهیونیستی «دبکا» به نقل از منابع نظامی مدعی شد که روسیه به تلافی حملات تروریستی علیه هواپیمای این کشور در مصر، قصد دارد با حملات بی‌وقفه خود به «رقه» این شهر را با خاک یکسان کند.

 دستگیری 16 تن در عملیات ضد تروریستی پلیس بلژیک

مقام‌های بلژیک می‌گویند، پلیس این کشور دست‌کم 16 تن را در یک عملیات ضد تروریستی بازداشت کرده است.

ادامه دارد...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
1
6
این بخش اخبار لحظه به لحظه خیلی جالب و عالیه

ممنون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین