کد خبر: ۳۳۲۰۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ضد داعش فرانسه را تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل درقطعنامه ای که یک هفته پس از حملات پاریس با اجماع به تصویب رسید ، به کشورها اجازه داد 'هرنوع تدابیر لازم ' را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اتخاذ کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این قطعنامه تدوین شده توسط فرانسه از تمام کشورهای عضو سازمان ملل می خواهد برای جلوگیری و مهار حملات تروریستی داعش و دیگر گروههای افراطی وابسته به القاعده ، به تلاش های مضاعف و هماهنگی دست بزنند. 

لوران فابیوس وزیرامورخارجه فرانسه ضمن استقبال از تصویب این قطعنامه در بیانیه ای گفت : این قطعنامه قاطعیت جهان برای رویارویی با شبه نظامیان داعش را نشان داده است. 

فابیوس گفت : اکنون آنچه که برای تمام کشورها اهمیت دارد تعهد آنها به طرز قوی و محکم به این مبارزه چه از طریق اقدام نظامی و جستجو برای یافتن یک راه حل سیاسی و یا نبرد علیه تامین مالی این گروه تروریستی است. 

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از نیویورک،این قطعنامه پایه و اساس حقوقی برای اقدام نظامی ایجاد نمی کند و شامل منشور هفتم سازمان ملل نمی شود که اجازه توسل به زور را می دهد. 

به گزارش ایرنا، دیپلمات های فرانسوی تاکید دارند که این قطعنامه حمایت سیاسی مهم بین المللی از مبارزه بر ضد داعش فراهم می کند که از زمان حملات یک هفته پیش پاریس رو به تشدید است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین