کد خبر: ۳۳۲۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

بهرام عظیمی به همراه عوامل فیلم انیمیشن "شاهزاده روم" به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری فردا شب برای تماشای فیلم در کنار مردم به پردیس ملت می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اکران مردمی فیلم انیمیشن "شاهزاده روم" شامگاه سه شنبه 3 آذر در سئانس 19 با حضور عوامل این فیلم و بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن تهران 1500 در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

«شاهزاده روم» داستان عاشقی و دلدادگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانوی پاکدامن به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی نهایتاً به بلاد اسلامی عزیمت می‌کند. این پرنسس مسیحی نهایتاً پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان در می‌آید، مادر منجی بشریت می‌گردد...

عوامل این انیمیشن سینمایی عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: هادی محمدیان/ تهیه کننده: حامد جعفری/ صداگذاری: حسین مهدوی/ تدوین: حسن ایوبی/ موسیقی: آریا عظیمی نژاد/ مدیر دوبلاژ: ناصر طهماسب/ سرپرست داینامیک لباس: حسام الدین فیروزنیا/ سرپرست جلوه‌های ویژه: سجاد ربیعی/ سرپرست نورپردازی و پردازش تصاویر: مهرداد فرضی/ سرپرست انیمیت: علی نیکورزم/ سرپرست مدلسازی: داود اسداللهی/ مدیر تولید: مهدی پاکدل/ طراح کاراکتر: سعید فرهنگیان/ مشاور تاریخی: محمود مطهری‌نیا/ مدیر روابط عمومی: هادی اسماعیلی شاهزاده روم در بخش خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و لوح تقدیر ویژه جشنواره فجر سی و سوم به تهیه‌کننده و کارگردان «شاهزاده روم» تعلق گرفت.

کودکان ابری به روسیه می‌روند

به گزارش ایسنا،فیلم کوتاه «کودکان» ابری ساخته رضا فهیمی از تولیدات انجمن سینمای جوانان رفسنجان به بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم کودک و جوانان «زرو پلاس» روسیه راه یافت.

فیلم کوتاه «کودکان ابری» در ادامه حضورهای بین‌المللی به جشنواره کودک و جوانان «زرو پلاس» راه یافت و در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی کوتاه با فیلم‌هایی از آلمان، استرالیا، انگلستان، کلمبیا، کانادا، هند، امریکا، فرانسه، نروژ و ... به رقابت خواهد پرداخت.

جشنواره بین‌المللی کودک و جوانان زرو پلاس روسیه با هدف توسعه صنعت فیلم کودک و جوان و اهمیت دادن به کیفیت محتوایی و فنی آثار داخلی و خارجی، فیلم‌هایی را که نیکی و زیبایی انسانی را از طریق تصاویر متحرک انتقال می‌دهند و به رشد و بالندگی کودکان و جوانان کمک می‌کنند را به نمایش می‌گذارد. جشنواره زرو پلاس در بخش‌های فیلم‌های کوتاه داستانی بین‌الملل، کوتاه انیمیشن بین‌الملل و مستند، برگزار می‌شود و در روزهای برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌، کلاس‌ها و برنامه‌های جنبی را با حضور فیلم‌سازان، کارشناسان و کودکان برگزار می‌کند. دومین دوره این جشنواره از 30 نوامبر تا 6 دسامبر در شهر تیومن روسیه برگزار خواهد شد.

برخی از عوامل فیلم عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: رضا فهیمی، بر اساس داستان کودکان ابری نوشته محمد شریفی، تصویربردار: پیمان عباس زاده، تدوین: علیرضا احمدی و الهام فتحی، صدابردار: مسیح سراج، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، بازیگران: حسین شریفی، میلاد ترقی‌خواه، زهرا خلاجویی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان رفسنجان

تماشاخانه ایرانشهر 2 روز تعطیل است

به گزارش روابط عمومی نمایش‌خانه‌ی ایران‌شهر، به مناسبت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این مجموعه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مصادف با 10 و 11 آذرماه تعطیل خواهد بود بدیهی است دو نمایش «هتلی‌ها» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و «برنارد مرده است» به کارگردانی علی سرابی از روز پنجشنبه 12 آذر به ترتیب از ساعت 19:30 و 20 به روی صحنه خواهند رفت.

روزهای پایانی فیلمبرداری «هلن»

فیلمبرداری فیلم سینمایی«هلن»به کارگردانی علی اکبر ثقفی روزهای پایانی را پشت سر می گذارد.

تا کنون 90 درصد از فیلمبرداری فیلم سینمایی«هلن»به کارگردانی علی اکبر ثقفی انجام شده است و گروه در تهران مشغول فیلمبرداری هستند.

علی اکبر ثقفی پس از سال‌ها دوری از عرصه فیلمسازی، این روزها مشغول آماده‌سازی فیلم «هلن» است،و مونتاژ فیلم همزمان با فیلمبرداری توسط مستانه مهاجر انجام می شود.

روشنک گرامی، پژمان بازغی، هوتن شکیبا، ستاره پسیانی، اشکان مهری، سارا کاشفی،علی رضا احتسابی و رویا نونهالی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«هلن» با مضمونی اجتماعی داستان دختری است که با خانواده‌اش دچار چالش‌هایی می‌شود.

حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در سومین اجرای « ترور»

مدیر کل هنرهای نمایشی و قائم مقام و معاون اجرایی مرکز عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان و مدیران فرهنگی از سومین اجرای نمایش « ترور» در تالار اصلی تئاتر شهر دیدن کردند.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی ، قادر آشنا قائم مقام و معاون اجرایی مرکز عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر، شهرام کرمی مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیمان شریعتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی از جمله افرادی بودند که یکشنبه اول آذر ماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در تالار اصلی دیدن کردند.

مهمانان ویژه سومین اجرای نمایش « ترور» بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی همراه با پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر با حضور در پشت صحنه نمایش با کارگردان و عوامل اجرایی دیدار و با آنها پیرامون اجرای این نمایش گفتگو کردند.

نمایش « ترور» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19 با بازی بهزاد فراهانی، یکتا ناصر، فرید قبادی، بهناز نازی، سعید داخ، یعقوب صباحی، محمد ساربان، کاظم هژیرآزاد، کتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، امیر مهدی کیا، بهروز پوربرجی، رضا جهانی، بهنام شرفی، شقایق فتحی، سروش کریمی نژاد، پیروز میرزایی، مهرداد خانی، محمد نژاد، شقایق پور علی، نیکی ابراهیم شاه، شیما جعفرزاده، هلیا کریمی، نسرین پرهام در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود.

پیامدهای طلاق و جدایی برای خانواده بررسی می‌شود

در چهارمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» فیلم سینمایی "کرایمر علیه کرایمر" در ایوان شمس به نمایش در می‌آید.

چهارمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» در ایوان شمس با نمایش فیلم «کرایمر علیه کرایمر» به کارگردانی رابرت بنتُن روز یکشنبه 8 آذرماه ساعت 10 صبح با حضور دکتر مرجان سلطانی پناه، روانشناس و محمد ناصری کارشناس سینما برگزار می‎شود.

در بخش نخست این نشست، پس از نمایش فیلم، محمد ناصری تحلیلی خواهد داشت بر اینکه این فیلم چگونه توانسته است در قالب تصویر مباحث مربوط به بحران های حاصل از طلاق و جدایی در خانواده را مطرح نماید.

در بخش دوم نشست و در کارگاه روان شناسی، دکتر مرجان سلطانی پناه به بررسی و تحلیل روانشناختی محتوای فیلم با بررسی پیامدهای طلاق و جدایی برای افراد خانواده خواهد پرداخت.

فیلم کرایمر علیه کرایمر داستان مردی است که ناگهان همسرش خانه را ترک می کند و او را با پسرش تنها می گذارد. داستین هافمن که ایفاگر نقش این مرد است سالهاست که غرق در کار خود شده است و کمتر به خانواده خود توجه می کند و تنها پیشرفت کاری اش برای او مهم است و کمتر به خواسته های همسرش با نقش آفرینی مریل استریپ توجه می کند.

این فیلم توانست 5 جایزه اسکار را در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر مکمل زن دریافت کند.

بنابراین گزارش، «سینمای زندگی» یک کارگاه روانشناسی همراه با نمایش فیلم است که هدف از برگزاری این سلسله نشست ها بررسی مشکلات موجود در میان خانواده ها همچون: بحران های مرتبط میان والدین، طلاق و جدایی، مشکلات ارتباطی و درک متقابل والدین و فرزندان، اعتیاد در خانواده، تقابل نسل ها، چالش های مربوط به سنت و مدرنیسم در خانواده و... با حضور روانشناسان و ارائه راهکار در حل این معضلات است.

سلسله نشست های سینمای زندگی با شعار «سینما به ما چگونه رفتار کردن را می آموزد» به همت فرهنگسرای رسانه، با حمایت موسسه تصویر شهر و با همکاری رادیو همکف، ماهنامه کودک، گروه هنری پیله بهشت و فروشگاه فرهنگی باران هر دو هفته یک بار روزهای یکشنبه در ایوان شمس برگزار می شود.

دو سوار در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم " دوسوار " به کارگردانی جان فورد محصول 1961 آمریکا ،روز چهارشنبه چهارم آذر ماه ساعت 17 در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

آخرین فیلم از بخش چشم اندازسینمای وسترن در فصل پائیز94(دوره چهل و یکم)، روز چهارشنبه چهارم آبان ماه ساعت 17، فیلم " دو سوار " به کارگردانی جان فورد ، محصول سال 1961 به مدت 109 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی به نمایش در می‌آید.

علاقه مندان می توانندجهت استفاده از برنامه های نمایش فیلم ،به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

سه کارگاه آموزشی با حضور مدرسان تئاتر لهستان

کارگاه‌های تخصصی و آموزشی مارتا گورنیکز ، یاروسلاو فرت ، سیمون سالا و آندری ولمینیسکی از 20 آذر ماه جاری در هفته تئاتر لهستان در تهران برگزار می‌شود.

هفته تئاتر لهستان در ایران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی ، سفارت لهستان و دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

در این برنامه طی یک هفته، تئاتر لهستان معرفی و برنامه‌های مختلف آموزشی برای هنرمندان و دانشجویان تئاتر در قالب جلسات سخنرانی و ورک شاپ‌های آموزشی دیده شده است.

کارگاه خانم "مارتا گورنیکز" در روز های 25 و 26 آذر ماه با موضوع" بازیابی و ایجاد صدا" و با تمرکز روی صدای بانوان در تئاتر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

این کارگاه آموزشی از ساعت 10 صبح تا 12:30 و13.30 تا 16 هر روز ادامه دارد، هدف اصلی این کارگاه یافتن راههای جدید برای فرمهای جدید بیان زنان برروی صحنه در گروه کر تئاتر است.

ایجاد خلاقیت در صدای زن و شیوه‌های جدید برای کار روی لغات و صداها. این کارگاه فضای مجازی خواهد بود برای انتقال زبان و بازیابی و توسعه پتانسیلهای کامل صدای انسان..

دومین کارگاه در برنامه هفته تئاتر لهستان به کارگاه 2 روزه " بدن بازیگر و برانگیختن تئاتر " اختصاص دارد که توسط " یاروسلاو فرت" و " سیمون سالا" در روز های 25 و 26 آذر ماه ساعت 11 تا 14 و در پلاتو مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد. در این کارگاه تغییر و قدرت تشخیص به معنی اصل و جنبه اصلی و اساسی هردرام پرداخته می‌شود.

دو کارگاه یاد شده ویژه بازیگران حرفه ای تئاتر طراحی شده است و ثبت نام و هماهنگی دو کارگاه فوق را افشین خورشید باختری بر عهده دارد.

کارگاه "آندری ولمینیسکی" با عنوان "دستور بازیگری در تئاتر کریکات - مفهوم تئاتر و هنر "نیز از 22 آذر تا 2 دی ماه 94 در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. این کارگاه به صورت تئوری و عملی ویژه بازیگران حرفه ای و دانشجویان تئاتر خواهد بود. ثبت نام و هماهنگی این کارگاه توسط شیوا مسعودی انجام می‌شود.

ساعت برپایی این کارگاه 9 تا 12 صبح و 14 تا 18 بعد از ظهر اعلام شده است.

هفته تئاتر لهستان از 20 تا 27 آذر ماه 1394 در تهران برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین