کد خبر: ۳۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۸
سازمان ملل در روز بهداشت جهاني اعلام كرد

آمار مرگ و مير تا سال 2015 دو سوم كاهش مي يابد

آفتاب‌‌نیوز : كارشناسان بررسي و كنترل جمعيت سازمان ملل UNFPA با اعلام اين موضوع، اين مسأله را يك بحران ناميدند و مي گويند بايد براي كاهش مرگ و مير و ارائه برنامه سلامت و بهداشت صحيح در جوامع مختلف طرحي دقيق و بلندمدت به اجرا گذاشته شود.

كوفي عنان نيز در روز سلامت و بهداشت جهاني با اشاره به همين موضوع گفت يكي از اهداف توسعه هزاره كاهش مرگ و مير است و بر اين اساس قرار است آمار مرگ و مير تا سال 2015 به دو سوم كاهش پيدا كند. در همين رابطه كارشناسان بهداشت سازمان ملل مي گويند بدون همكاري دولت ها، سازمان هاي غيردولتي و دولتي و مراكز آموزشي در هر كشور امكان دسترسي به اين مهم فراهم نخواهد شد.

در گزارش ارائه شده در روز بهداشت جهاني آمده است هر ساله 136 ميليون در دنيا متولد مي شوند كه در اين ميان چهار ميليون از نوزادان در هفته اول مي ميرند و همچنين دو سوم از زنان كشورهاي در حال توسعه و يك سوم زنان كشورهاي كم توسعه توانايي نگهداري و پرورش كودكانشان را دارند.

برنامه محيط زيست سازمان ملل UNEPA نيز در روز جهاني بهداشت با ارائه گزارشي يكي از دلايل مرگ و مير در جهان را آلودگي ها و افزايش مشكلات محيط زيستي دانست. در اين گزارش آمده است كمبود آب سالم، افزايش آلودگي هوا و انواع آلودگي هاي ناشي از انرژي هاي مختلف از دلايل اصلي اين امر است.

در همين روز از سازمان انرژي اتمي بين المللي IAEA نيز خواسته شد تا به كشورهاي در حال توسعه براي انجام درمان هاي راديواكتيو كمك كند. براساس اعلام سازمان بهداشت جهاني 175 ميليون نفر در جهان براي درمان سرطان هاي مختلف نيازمند اين نوع درمان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین