کد خبر: ۳۳۴۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

تحلیلگر آمریکایی: واشنگتن در جنگ با داعش پیروز نخواهد شد

'جف فوکس' Jeff Faux بنیانگذار و تحلیلگر موسسه 'اکونومیک پالسی' اعلام کرد: آمریکا قادر نیست در جنگ علیه داعش پیروز شود، به همان دلایلی که آنها (آمریکایی ها) در ویتنام پیروز نشدند.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' امروز (یکشنبه) با انتشار این مطلب نوشت: بنیانگذار موسسه اکونومیک پالسی در تحلیل خود از شرایط حاکم بر جهان و منطقه خاورمیانه گفت که آمریکا درک نکرده است که موج خشونت و ترور که منطقه خاورمیانه را فراگرفته، نتیجه مداخله های مداوم و تلاش های آمریکا برای زدودن فرهنگ ملت های مختلف (منطقه خاورمیانه) تحت معیارهای آمریکایی است.

فوکس که اسپوتنیک وی را همچنین ستون نویس سایت آمریکایی 'هافینگتون پست' معرفی کرد، در ادامه تحلیل خود گفت: آمریکا قادر نیست در جنگ علیه داعش پیروز شود، به همان دلایلی که آنها در(جنگ) ویتنام پیروز نشدند زیرا آنها متجاوزان نامحبوبی هستند.

بنیانگذار موسسه اکونومیک پالسی افزود: حتی اگر واشنگتن از امکانات کامل و کافی برای بیرون راندن شبه نظامیان (گروه تروریستی) داعش به بیابان هایی که از آن آمده اند، برخوردار باشد؛ به سرعت و به گونه ای دیگر (این گروه) شکل می گیرد.

فوکس تاکید کرد: مشکل جنگ آمریکا علیه تروریسم این است که آمریکایی ها مانند اسلاف استعمارگر خود همچون انگلیس و فرانسه، متجاوزانی هستند که همواره تلاش می کنند تا دیگر کشورها را مجبور به تغییر روش های زندگی بنابر سبک و سیاق آمریکایی کرده و کنترل تمامی چاه های نفت را به واشنگتن واگذار کنند.

مقاله نویس هافینگتون پست یادآور شد که آمریکا تلاش می کند تا خود را بعنوان پلیس جهانی معرفی کند و مطالعاتی که توسط موسسه نظرسنجی گالوپ در سال 2013 از 68 کشور جهان بعمل آمد، نشان داد که این کشورها آمریکا را بعنوان 'بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی' می دانند. دراین نظرسنجی واکنش های منفی علیه آمریکا بیشتر از سوی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بود.

هم اکنون بسیاری از کارشناسان و بخصوص مقامات و دیپلمات های آمریکایی نیز بر مقصر بودن کاخ سفید در بوجود آمدن گروه های تروریستی درمنطقه، همچون گروه تروریستی داعش اذعان دارند.

' برنی ساندرز' نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات، در 26 آبان ماه طی دومین مناظره نامزد های این حزب که پس از حملات پاریس انجام شد، آشکارا سیاست خارجی واشنگتن را به باد انتقاد گرفت و گفت: تجاوز مصیبت بار (آمریکا) به عراق که من بشدت مخالف آن بودم، منطقه (خاورمیانه) را بطور کامل از هم پاشید؛ همین امر به احیای القاعده و به وجود آمدن داعش منجر شد، آمریکا مسبب این وقایع بوده ولی اکنون قادر نیست به تنهایی به مقابله با آن پردازد و نیازمند یک ائتلاف بین المللی است.

'ریچارد کلارک' مسئول مبارزه با تروریسم کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری جورج بوش هم در ویژه برنامه 'راه طولانی به جهنم' شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در دهم آبان ماه به صراحت گفت: 'اگر آمریکا به عراق تجاوز نظامی نکرده بود، امروز داعشی وجود نداشت؛ داعش برآمده از تجاوز مستقیم نظامی آمریکا در عراق است.'
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین