کد خبر: ۳۳۵۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
سرما و یخنبدان استان‌های کشور را فراگرفت

تعطیلی مدارس برخی استان‌ها بخاطر بارش برف/آخرین وضعیت پروازها و جاده‌های کشور

مدارس برخی از استانهای کشور روز دوشنبه به دلیل برف، کولاک شدید و یخنبدان تعطیل شده است. جانشین فرمانده پلیس راه کشور نیز با اشاره به بارش باران و برف، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مختلف را اعلام کرد.همچنین بارش سراسری برف از شب گذشته، هواپیماهای فرودگاه مهرآباد را زمین‌گیر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- بارش برف که از عصر شنبه یا یکشنبه شب در برخی استان‌های آغاز شد؛ کاهش شدید دمای هوا، یخبندان و لغزندگی معابر را به دنبال داشته است که این امر موجب تعطیلی مدارس در برخی مناطق کشور شده است.

به گزارش آفتاب، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی استان به علت بارش برف، کولاک شدید و سرمای هوا و یخبندان در نوبت صبح امروز دوشنبه تعطیل است. مرتضی تمجیدی افزود: در صورت تداوم این وضعیت جوی و تعطیلی مدارس نوبت عصر تا ساعت 11 قبل از ظهر امروز اعلام خواهد شد.

همچنین مدارس تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح روز دوشنبه استان البرز به دلیل بارش برف تعطیل اعلام شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز، به دلیل بارش برف که از روز گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد موجب سرمای هوا و لغزندگی معابر استان شده ؛ مدارس مقاطع مختلف تحصیلی صبح استان روز دوشنبه تعطیل است .

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز مدارس تعدادی از شهرستان های استان را به خاطر تداوم بارش برف و کاهش دمای هوا برای روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش این استان، مدارس شهرستان های ورزقان ، چاراویماق ، سراب ، مهربان ، بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود، ، بخش های ترکمانچای ، کندوان و کاغذکنان شهرستان میانه ، بخش خراجوی شهرستان مراغه و همچنین مدارس روستاهای شهرستان اهر در تمام مقاطع تحصیلی برای نوبت صبح تعطیل است. مقاطع ابتدایی و دوره اول دبیرستان های عجب شیر و تسوج در نوبت صبح تعطیل بوده و زنگ مدارس پیش دبستانی و ابتدائی شهرستان هوراند هم با یک ساعت تاخیر نواخته می شود.

همچنین مدارس روستاهای شهرستان هشترود در تمام مقاطع و مدارس شهری در مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی تعطیل است.تمام مدارس روستاهای شهرستان میانه ، آچاچی و تیکمه داش همچنین مدارس پیش دبستانی و ابتدائی بستان آباد تعطیل اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سراب هم تمام کلاس های این دانشگاه در روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه های آزاد اسلامی بستان آباد و ورزقان ، کلاس های این دو واحد دانشگاهی روز دوشنبه از ساعت 10 شروع می شود.

تداوم بارش برف، کولاک و یخبندان شدید در شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی نیز موجب تعطیلی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در روز دوشنبه شد.به گزارش اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:همه مدارس مقاطع تحصیلی در مناطق شهری و روستایی مهاباد در نوبت صبح به علت ادامه بارش برف و کولاک شدید تعطیل است.مدیریت آموزش و پرورش مهاباد سرما و کولاک شدید را علت تعطیلی مدارس اعلام کرده است.براساس اعلام این مدیریت در مورد تعطیلی نوبت بعد از ظهر دوشنبه هنوز تصمیم گیری نشده است. بارش برف که از اواخر روز چهارشنبه شهرستان مهاباد را فرا گرفته است و همچنان ادامه دارد و در مناطق شهری به حدود 20 سانتیمتر و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به بیش از نیم متر رسیده است.

مدارس قم هم تعطیل شد

‌کلیه مدارس ابتدایی شیفت صبح و عصر امروز قم نیز تعطیل اعلام شد. مدیریت بحران استان قم اعلام کرد به دلیل بارش سنگین برف و برودت هوا‌، مدارس ابتدایی شیفت صبح در شهر قم تعطیل است. محسن اروجی همچنین گفت: در بخش‌های دیگر استان قم کلیه مقاطع تحصیلی در شیفت صبح و عصر امروز تعطیل است.

تعطیلی دبستان‌های منطقه یک تهران و تمام مدارس 7 منطقه شهرستان‌های تهران

همچنین اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: به دلیل بارش شدید و لغزندگی معابر، تمام پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌های منطقه یک تهران امروز تعطیل است.

اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز اعلام کرد: امروز 16 آذر تمام مقاطع مدارس نوبت صبح مناطق شهریار، ملارد، ناحیه یک و دو بهارستان، رباط کریم، قدس، اسلامشهر و چهاردانگه همچنین پیش‌دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی فیروزکوه، دماوند، رودهن، ناحیه یک و دو ری، کهریزک، پاکدشت، قرچک و فشافویه نیز به علت بارش برف تعطیل است.

تعطیلی مدارس ابتدایی کلاردشت

مدیر آموزش و پرورش کلاردشت نیز گفت: مدارس ابتدایی این شهرستان به دلیل بارش برف تعطیل شده است. علی مردان محمدزاده در گفت‌‌وگو با خبرگزاری‌ها، با اشاره به بارش برف از شب گذشته تاکنون در این شهرستان اظهار کرد: تمامی مدارس ابتدایی این شهرستان در دو نوبت به دلیل بارش برف تعطیل شده است.

به دلیل بارش برف برق سه روستای پی‌قطعه، طبرسو و والت این شهرستان نیز قطع شده است.همچنین میزان بارش برف در ارتفاعات علم‌‌کوه نیز بنا به اظهارات شاهدان عینی به یک متر می‌رسد و هیچ کوهنوردی نیز در منطقه حضور ندارد. میزان بارش برف در شهر کلاردشت حدود 10 سانتی‌متر گزارش شده است.

مدارس دوره ابتدایی دماوند، رودهن و فیروزکوه تعطیل شد

پیش‌دبستانی و مدارس دوره ابتدایی دماوند، فیروزکوه و رودهن نیز در نوبت صبح امروز به علت بارش سنگین برف و یخبندان از سوی آموزش و پرورش شهرستان دماوند تعطیل اعلام شد.

بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی دماوند، اکنون دمای هوای این شهرستان چهار درجه زیر صفر و سرعت باد 28 کیلومتر بر ساعت همراه با برف و کولاک گزارش شده است.دمای هوای آبعلی نیز بر اساس اعلام گزارش ایستگاه هواشناسی این شهر، پنج درجه زیر صفر، سرعت باد 87 کیلومتر بر ساعت و دید افقی صفر متر همراه با برف و کولاک است.همچنین بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی فیروزکوه، اکنون دمای هوای این شهرستان 6 درجه زیر صفر، سرعت باد 24 کیلومتر بر ساعت و دید افقی 2 هزار متر به همراه بارش برف گزارش شده است.

تعطیلی نوبت صبح مدارس شهریار، ملارد، بهارستان، رباط کریم، قدس، چهاردانگه و اسلامشهر

همچنین اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد: به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر، نوبت صبح تمام مدارس مناطق شهریار، ملارد، ناحیه یک و دو بهارستان، رباط کریم، قدس، اسلامشهر و چهاردانگه و همچنین پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌های فیروزکوه، دماوند، رودهن، کهریزک، ناحیه یک و دو ری، فشافویه، پاکدشت و قرچک امروز تعطیل است.

تکمیل می‌شود...

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور

جانشین فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به بارش باران و برف، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مختلف را اعلام کرد.سرهنگ اسفندیاری گفت: محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، آزادراه همدان - ساوه، بستان‌آباد - زنجان، قزوین - همدان،‌ قزوین - زنجان، قزوین - رشت، زنجان - دندی، زنجان - طارم، اورامان - پاوه و شمشک - دیزین به علت بارش برف سنگین، یخبندان و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود هستند. در حال حاضر در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، سمنان، زنجان، قزوین، قم، کردستان و همدان بارش برف همچنان ادامه دارد.

جانشین فرمانده پلیس راه کشور از هموطنان خواست که از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند زیرا در اکثر محورهای کشور شرایط جوی به گونه‌ای است که رانندگی به سهولت انجام نخواهد شد.اسفندیاری تاکید کرد که از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری خواهد شد و لازم است که رانندگان ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی، با احتیاط و رعایت فاصله طولی حرکت کنند.

آخرین وضعیت پروازها در تهران

همچنین بارش سراسری برف از شب گذشته، هواپیماهای فرودگاه مهرآباد را زمین‌گیر کرد. تا لحظه مخابره این خبر هیچ کدام از پروازهای داخلی از مبدا‌ تهران انجام نشده است. نبود دید کافی در شرایط برف و کولاک و استاندارد نبودن شرایط جوی برای انجام پروازها از جمله مهمترین دلایل این اتفاق است.

از صبح امروز پروازهای برخی شرکت‌ها لغو یا با تاخیر مواجه شده است. به طور مثال پروازهای شرکت ایران ایرتور به مقصد یزد و اهواز، پرواز شرکت آتا به مقصد تبریز، پرواز قشم‌ایر به مقصد اصفهان، پرواز شرکت ایران‌ایر به مقصد اهواز، پرواز شرکت معراج به مشهد و همین‌طور پرواز شرکت کیش ایر به اصفهان لغو شد. سایر پروازها نیز با تاخیر مواجه شده است.البته جدیدترین گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که تعدادی از شرکت‌ها در حال تحویل گرفتن بار مسافران و انجام فرایند صدور کارت بلیط پرواز هستند.

سرانجام ساعت 9:20 پس از پاکسازی باند فرودگاه، نخستین هواپیما از زمین بلند شد. در حال حاضر وضعیت پروازها تقریبا به حالت عادی بازگشته و شرکت‌هایی که پرواز در آنها با تاخیر اعلام شده بود، مشغول صدور کارت پرواز و همچنین جابجایی مسافران هستند.

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، وضعیت پروازهای خارجی فرودگاه امام (ره) نیز مشابه وضعیت مهرآباد است. این فرودگاه دارای چند پرواز تاخیری بوده که از ساعت 8 صبح روال عادی خود را از سر گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
بابا پرديس هم شهرستانه خيلي هم برف اومده بچه هاي ما چكاركنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین