کد خبر: ۳۳۵۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

چند درصد ایرانی‌ها به پیش‌بینی‌ هواشناسی اعتماد دارند؟

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در نظرسنجی اخیر خود به بررسی اعتماد مردم به سازمان هواشناسی پرداخت که نتایج آن از اعتماد 74 درصد ایرانی‌ها به پیش‌بینی‌های این سازمان حکایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز : این نظرسنجی در ماه جاری به صورت ملی در مراکز استان‌ها، شهرهای درجه 2 و روستاها انجام شد و نتایج آن نشان داد که نزدیک به 43 درصد پاسخگویان به میزان زیاد و حدود 23 درصد نیز تا حدودی، اخبار مربوط به پیش‌بینی‌های هواشناسی را پیگیری می‌کنند به عبارت دیگر 66 درصد پاسخگویان پیش‌بینی‌های هواشناسی را پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، براساس نتایج نظرسنجی ایسپا، مردان و زنان به یک میزان پیگیر اخبار هواشناسی هستند. هر چه سن بیشتر می‌شود تمایل به پیگیری اخبار هواشناسی نیز بیشتر می‌شود . اما افراد با سطوح مختلف تحصیلی تقریباً به یک میزان پیگیر اخبار هواشناسی هستند.

در ادامه سؤالی از پاسخگویان در خصوص اعتماد به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی پرسیده شد که 45 درصد مردم به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اعتماد زیاد دارند و 29 درصد نیز تا حدودی به این پیش‌بینی‌ها اعتماد دارند. بر این اساس می‌توان گفت 74 درصد مردم به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اعتماد دارند. اگر فقط کسانی که اخبار مربوط به پیش‌بینی‌های هواشناسی را دنبال می‌کنند در نظر گرفته شود میزان اعتماد به هواشناسی بیشتر نیز می‌شود به این صورت که 86 درصد از کسانی که پیش‌بینی‌های هواشناسی را دنبال می‌کنند به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اعتماد دارند. در این بین زنان و همچنین افرادی که سن بیشتری دارند بیشتر از سایرین به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اعتماد دارند. همچنین کسانی که دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر از آن هستند اندکی بیشتر از افراد دارای تحصیلات دانشگاهی به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اعتماد دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین