کد خبر: ۳۳۵۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

مقام عراقي: فرانسه موشکهاي هوشمند به عراق مي دهد

اولاند همچنین به معصوم گفته بود به صورت روزانه از ماموریت های هوایی فرانسه در مبارزه با داعش، اطلاع دارد.
آفتاب‌‌نیوز : مشاور امنیتی رئیس جمهور عراق گفت، فرانسه اعلام کرده است موشک های هوشمند در اختیار عراق قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به قلم حمزه مصطفی به نقل از شیروان الوائلی، مشاور امنیتی فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق نوشت: فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در دیداری که با فؤاد معصوم در حاشیه نشست تغییرات آب و هوا در پاریس داشت به وی گفت، به منظور یافتن اهداف نقطه ای که پیدا کردن آنها با سلاح های عادی سخت است، فرانسه موشک های هوشمند در اختیار عراق قرار خواهد داد.

الوائلی در این خصوص افزود: دیدار معصوم و اولاند در دو مرحله صورت گرفت. اول یک دیدار پانزده دقیقه پشت درهای بسته صورت گرفت و دیدار دوم با حضور هیئت های عراقی و فرانسوی به مدت نیم ساعت انجام شد و من در آن دیدار با مشاور نظامی فرانسوا اولاند دیدار کردم و اوضاع میدانی عراق، دستاوردهای نیروهای عراقی در مبارزه با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش، و آنچه را نیروهای عراقی برای ادامه مبارزه نیاز دارند، شرح دادم.

به گفته الوائلی، اولاند، اول بار اعلام کرد برای تحقق اهداف این جنگ، کمک های ضروری به عراق خواهد کرد به خصوص بعد از آنکه رئیس جمهور عراق، اهمیت تسریع در از بین بردن داعش را برای اولاند شرح داده بود. اولاند همچنین به معصوم گفته بود به صورت روزانه از ماموریت های هوایی فرانسه در مبارزه با داعش، اطلاع دارد.

الوائلی افزود: دیدار فؤاد معصوم، با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز در همین راستا بود و کامرون تاکید کرد انگلیس کمک های خود را در جنگ با داعش افزایش خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین