کد خبر: ۳۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

مقررات منع عبور و مرور در شهر مرزی ترکیه با ایران

همزمان با تشدید درگیری های بین نیروهای دولتی و عناصر مسلح پ.ک.ک در شهر هم مرز یوکسک اوای ترکیه با جمهوری اسلامی ایران، در سطح این شهر تا اطلاع ثانوی مقررات منع و عبور اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز : تلویزیون دولتی ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که این مقررات از دیشب در سطح شهر یوکسک اوا واقع در 50 کیلومتری مرز ایران به اجرا در آمده است.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری به نقل از اطلاعیه استانداری وان گزارش داده است، با افزایش رویدادهای تروریستی در سطح شهر، برای حراست از امنیت جانی و مالی مردم و برقراری دوباره آسایش، در سطح شهر و مناطق تابعه آن از ساعت 23 ( 30 دقیقه بامداد امروز سه شنبه به وقت تهران) مقررات منع عبور و مرور اجرا خواهد شد.

در اطلاعیه تاکید شده است مقررات منع عبور و مرور تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. افزون بر چهار ماهی که از سرگیری دوباره درگیری ها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه می گذرد، منطقه یوکسک اوا شاهد شدیدترین درگیری ها بین نیروهای دولتی و عناصر پ.ک.ک بوده است.

مرز سرو جمهوری اسلامی ایران با ترکیه ( مرز اسن دره ) نیز در محدوده این شهر قرار دارد. این مرز که با تشدید درگیری ها نزدیک به دو ماه بسته بود، بعداز انتخابات 10 آبان ماه با فرو کش کردن نسبی درگیری ها دوباره باز شده بود.

در گزارش شبکه خبری ترکیه اشاره ای به وضعیت این مرز نشده ولی با توجه به اعمال مقررات منع عبور و مرور در کلیه مناطق تابعه یوکسک اوا، عملا مرز اسن دره ترکیه در شرایط فعلی قابل استفاده نخواهد بود.

مرز سرو – اسن دره بعد از مرز بازرگان – گوربولاغ، دومین مرز زمینی بزرگ بین ایران و ترکیه می باشد. مرز رازی – کاپی کوی سومین مرز زمینی ترکیه و ایران و است که باز در محدوده استان های مرزی آذربایجان غربی و وان است و این مرز نیز تا پیش از انتخابات 10 آبان ماه نزدیک به دو ماه به علت مشکلات امنیتی در طرف ترکیه بسته شده بود.

در حال حاضر مرز زمینی بازرگان – گوربولاغ به عنوان مرز زمینی فعال هم برای عبور و مرور مسافری و هم برای عبور ترانزیت و کامیون ها مهمترین نقطه اتصال بین دو کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین