کد خبر: ۳۳۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

رونمایی از تازه‌ترین مدل ۷۳۷ بوئینگ+تصاویر

کمپانی بوئینگ روز گذشته اولین مدل از سری هواپیماهای 737 MAX را رونمایی کرد. بوئینگ در این مراسم که در شهر رنتون ایالت واشنگتن برگزار شد، جزئیات تازه‌ترین جت خود را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس اعلام بوئینگ، این هواپیما در حال آماده سازی برای انجام نخستین پرواز خود در اوایل سال ۲۰۱۶ است. قرار است اولین سری از 737 MAX در پاییز ۲۰۱۷ به مشتریان تحویل گردد. نخستین مشتری این محصول، شرکت هواپیمایی Southwest Airlines خواهد بود.

 ظاهر این نسل از بوئینگ ۷۳۷ نیز شباهت زیادی به مدل‌های پیشین آن دارد. جالب است بدانید که هواپیماهای ۷۳۷ بوئینگ رایج‌ترین نوع در صنعت هوانوردی غیرنظامی هستند. نسل جدید بوئینگ ۷۳۷ با مدل‌های قبل از خود تفاوت هم دارد، از جمله بالک‌های عظیم‌الجثه و ساخته شده با فناوری انحصاری بوئینگ و نسل جدیدی از موتورهای جت با نام LEAP-1B که بهره‌وری سوخت و عملکرد بسیار بالایی دارند.

بوئینگ وعده داده که 737 MAX تا بیست درصد بهره‌وری سوخت بیشتری در مقایسه با نسل قبلی خود، یعنی 737 Next Generation داشته باشد. این میزان در صورت تحقق بسیار چشمگیر خواهد بود.

رونمایی از تازه‌ترین مدل ۷۳۷ بوئینگ+تصاویر

به گزارش صبجانه،با توجه به اینکه اولین بوئینگ ۷۳۷ نزدیک به نیم قرن پیش، یعنی در سال ۱۹۶۷ به پرواز درآمد، بعید نیست این شرکت به زودی در طراحی هواپیماهای کوچک و تک راهرویی خود بازنگری کند. البته به نظر می‌رسد بوئینگ این کار را از مدتی پیش آغاز کرده و تولید 737 MAX نیز در همین راستا باشد؛ به ویژه پس از آنکه رقیب اصلی آن، یعنی ایرباس هواپیمای مدل A320neo را رونمایی کرد. با توجه به محبوبیت این دو هواپیما، انتظار می‌رود طی چند سال آینده بخش عمده‌ای از پروازهای مسافری با آن‌ها انجام شود.

بوئینگ گفته در حال حاضر برای ساخت سه هزار فروند از این نوع هواپیما از ۶۰ شرکت در سراسر دنیا سفارش دریافت کرده است و خانواده ۷۳۷ به زودی با پیوستن مدل‌های جدیدی همچون MAX 7 ،MAX 8 و MAX 9 تنوع بیشتری پیدا خواهد کرد.

رونمایی از تازه‌ترین مدل ۷۳۷ بوئینگ+تصاویر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین