کد خبر: ۳۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
تاکید وزیر امور خارجه آمریکا بر نقش سازنده ایران در مذاکرات صلح سوریه

جان‌کری: ایران واقعاً به‌دنبال نابودی داعش است/‌تمایل واشنگتن برای همکاری با تهران

وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد در صورت اجرای موفق برجام، واشنگتن بتواند با تهران برای مبارزه با تروریست‌های سوریه همکاری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کری وزیر امور خارجه این کشور در مصاحبه با فریدمن خبرنگار نیویورک تایمز به گفتگوهای صلح درباره سوریه و نقش ایران در این مذاکرات اشاره کرد و گفت ایرانی‌ها نقش سازنده‌ای در این مذاکرات خواهند داشت.

به گزارش آفتاب، وی در پاسخ به سوال خبرنگار آمریکایی درباره میزان کمک ایران به تسریع روند صلح در سوریه خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد مجموعه سیاست‌های پیچیده ایران در خاورمیانه به سوی صلح در این کشور گرایش داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا افزود ایران به صراحت خواستار نابودی داعش است و در این مسیر حتی به گروههای عراقی و شیعیان این کشور کمک می‌کند تا در جبهه جنگ علیه تروریست‌ها پیروز شوند.

به گفته جان کری ایران در مرز عراق و سوریه به بسیاری از عملیات علیه تروریست‌ها کمک می‌کند و در ازای آن هیچ کمکی از نیروهای خارجی نمی‌گیرد.

به گزارش مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، جان کری به مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز اشاره کرد و گفت امیدوار است برجام با موفقیت اجرا شود تا کشورش بتواند برای همکاری با ایران در مقابله با داعش تصمیم بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین