کد خبر: ۳۳۵۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

بازداشت دو پسر 15 و 20 ساله در استرالیا به اتهام "اقدام تروریستی"

پلیس استرالیا اعلام کرد صبح امروز (پنجشنبه) یک جوان 20 ساله و یک پسر 15 ساله را به اتهام "دسیسه چینی برای اقدام تروریستی" در شهر سیدنی دستگیر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پلیس استرالیا در کنفرانسی خبری گفت که دسیسه‌های این دو جوان شامل حمله به ساختمان‌های دولتی از جمله مقر پلیس فدرال استرالیا در سیدنی و حمله کورکورانه علیه غیر نظامیان بوده است.

گفته شده که سه مرد دیگر که همه آنها از قبل به خاطر اتهامات مربوط به تروریسم در بازداشت به سر می‌برده‌اند نیز در ارتباط با یورش‌های صبح امروز پلیس استرالیا در شهر سیدنی متهم خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه پلیس استرالیا آمده است که بازداشت‌های امروز تا حدی در نتیجه مدارکی بودند که پلیس در یورش‌های دسامبر 2014 خود به دست آورد.

در این بیانیه آمده است: افرادی که امروز دستگیر شدند در تدوین اسنادی در ارتباط با تدارک و تسهیل اقدامات تروریستی دست داشته‌اند.

استرالیا که هم پیمان آمریکا در جنگ با داعش در عراق و سوریه است از سال گذشته میلادی تا کنون سطح هشدار خود را برای مقابله با حملات تروریست‌های داخلی بالا برده است.

در همین حال استرالیا امروز موافقت کرد تا به فیلیپین در زمینه بهبود تجسس،‌ همکاری اطلاعاتی و تحقیقات قانونی به منظور اجتناب از حملات تروریستی در این کشور کمک کند.

دستکم پنج گروه شبه نظامی در جنوب فیلیپین بیعت خود با گروه داعش را اعلام کرده‌اند.

آنگونه که گزارش شده کانبرا و مانیل تبادل اطلاعات را افزایش داده و بر مقابله با موج عزیمت شبه نظامیان از جنوب شرق آسیا به سوریه و عراق تمرکز خواهند کرد.

این افزایش همکاری توسط مقام‌های ارشد پلیس فیلیپین در مذاکراتشان با مایکل کینان، وزیر دادگستری استرالیا و نیل گوگان، کمیسیونر پلیس فدرال استرالیا که به جنوب شرق آسیا سفر کرده‌اند مورد بحث قرار گرفت.

یک مقام ارشد پلیس فیلیپین که نامش را فاش نساخت، گفت: ما همواره تهدید بالقوه افراط گران فیلیپینی که از داعش حمایت می‌کنند را مدنظر داریم.

وی افزود: ما از بابت خطر عناصر داعش که دوباره به فیلیپین باز می‌گردند تا افراط گری و خشونت را ادامه داده و یا از این کشور به عنوان محل ترانزیت برای رفتن به مناطق جنگ زده استفاده می‌کنند، نگران هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین