کد خبر: ۳۳۵۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

اولین واکسن بیماری که هر سال ۳۹۰ میلیون نفر را مبتلا می‌کند مجوز گرفت

مقام‌های وزارت بهداشت مکزیک مجوز استفاده از اولین واکسن تب دنگی را صادر کرده‌اند. تب دنگی هر سال باعث کشته شدن حداقل ۲۲ هزار نفر در جهان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
تب دنگی نام یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه ای به نام آئدس به انسان منتقل می‌شود. سالانه ۳۹۰ میلیون نفر در سال به ویژه در آسیا،آفریقا و آمریکای لاتین مبتلا به این بیماری می‌شوند. 

مقام‌های بهداشتی مکزیک حالا برای اولین بار در جهان به صورت رسمی مجوز استفاده از واکسن این بیماری را داده‌اند. تب دنگی به عنوان «تب استخوان شکن» نیز شاخته می‌شود. چون به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می‌کند استخوان‌هایش در حال شکستن هستند.

به گزارش الجزیره،مقام‌های مکزیک نام این واکسن را اعلام نکرده‌اند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که واکسن تائید شده  Dengvaxia  است که توسط شرکت فرانسوی sanofi pasteur  تولید شده است. مقام‌های مکزیک اعلام کرده‌اند این واکسن در مناطقی که این بیماری شایع است به افراد ۹ تا ۴۵ سال تزریق می‌شود. 

به گزارش خبرآنلاین، سازمان بهداشت جهانی اما اثربخشی این واکسن را ۶۰.۸ درصد اعلام کرده است. این در حالی است که اثربخشی واکسن‌هایی مانند واکسن سرخک و فلج اطفال بیشتر از ۹۵ درصد است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین