کد خبر: ۳۳۵۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

درخواست صلیب سرخ انگلیس از هلال احمر ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در جریان شرکت در سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، با هدف تقویت و افزایش روابط و همکاری‌های دوطرفه، دیدارهای چند جانبه‌ای با روسای مختلف جمعیت‌های ملی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر امیر محسن ضیائی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی با مایکل آدامسون، دبیرکل صلیب سرخ انگلستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ایران ضمن معرفی مختصری از فعالیت‌های این جمعیت در حوزه‌های مختلف جوانان، داوطلبان، امداد ونجات، درمان و توانبخشی، فعالیت‌های بین‌المللی و سایر موارد از آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای بسط و گسترش روابط با صلیب سرخ انگلیس خبر داد.

مایکل آدامسون، دبیرکل صلیب سرخ انگلیس نیز با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در داخل و خارج از انگلیس گفت: در سطح داخلی با توجه به وقوع حوادث مختلف به خصوص سیل در انگلستان، صلیب سرخ این کشور به ارائه خدمات امدادی می‌پردازد؛ علاوه بر آن به کمک سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند نیز خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های صلیب سرخ انگلستان، کمک به پناهندگانی است که وارد اروپا و انگلیس می‌شوند، همچنین ارائه آموزش‌های عمومی به خصوص آموزش کمک‌های اولیه به مردم و جوانان نیز از سوی صلیب سرخ انگلستان ارائه می‌شود.

پیام‌های بشردوستانه از طریق آموزش به جوانان منتقل می‌شوند

به گفته آدامسون، پیام‌های بشر دوستانه از طریق آموزش به جوانان منتقل می‌شوند و در سطح بین‌المللی نیز صلیب سرخ انگلیس بسیار فعال بوده و در بحران‌های بین‌المللی بزرگ همچون سوریه، صلیب سرخ به جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی فراگیر می‌پردازد. با توجه به عضویت در هیئت حاکم فدراسیون، ضروری است که بتوانیم نقش موثری در هیئت حاکم داشته باشیم.

براین اساس، مقرر شد به منظور برقراری ارتباط ببیشتر میان صلیب سرخ انگلستان و جمعیت هلال احمر ایران، به ارتقا سطح همکاری‌ها پرداخته شود. همچنین انجام فعالیت‌های مشترک در حوادث منطقه ای به خصوص در عراق و سوریه از درخواست‌های صلیب سرخ انگلیس از جمعیت هلال احمر کشورمان است.

انجام مذاکرات برای به گسترش و ارتقاء روابط بین المللی میان دو جمعیت

به گزارش روابط عمومی هلال احمر،در این دیدار ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با توجه به پتانسیل موجود به منظور همکاری برای موارد بین‌المللی، از دبیرکل صلیب سرخ انگلیس برای بازدید از جمعیت هلال احمر ایران دعوت کرد و مقرر شد نسبت به گسترش و ارتقاء روابط بین المللی میان دو جمعیت، مذاکرات لازم صورت گیرد.

استفاده از تجارب صلیب سرخ بلژیک در حوزه فناوری اطلاعات

در ادامه ضیائی با ادوارد کروفه، رئیس صلیب سرخ بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد و با تاکید بر اینکه با توجه به وجود دانش فنی در میان دو جمعیت و پتانسیل‌های موجود می‌توان روابط را گسترش داد و به تبادل تجارب و دانش فنی پرداخت، تصریح کرد: می‌توانیم از تجارب صلیب سرخ بلژیک به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات استفاده کرده و همکاری‌های دوجانبه را در چارچوب فدراسیون بسط و گسترش دهیم.

افزایش سطح همکاری‌های مشترک میان دو جمعیت ایران و بلژیک

ادوارد کروفه، رئیس صلیب سرخ بلژیک نیز با اشاره به اینکه جامعه بلژیک به دو بخش فرانسوی زبان و هلندی زبان تقسیم می‌شود، یادآور شد: قاعدتا دو جمعیت در دو بخش کشور وجود دارد؛ اما در مجمع عمومی و هیئت مدیره یک رئیس جمعیت انتخاب می‌شود که نماینده صلیب سرخ بلژیک به شمار می‌رود.

در این دیدار، طرفین توافق کردند تا سطح همکاری‌های مشترک میان دو جمعیت را در قالب گفت‌وگوهای موثر افزایش داده و تلاش‌ها برای ارتقا روابط ادامه پیدا کند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، ضیائی از همتای بلژیکی خود خواست با توجه به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران در راه اندازی بیمارستان هوایی، صلیب سرخ بلژیک به منظور تجهیز و آماده سازی این بیمارستان به جمعیت هلال احمر ایران کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین